Riddick: ridicol de prost

Daca ar fi sa definesc acest al treilea capitol din seria personajului Riddick, cuvantul potrivit ar fi ridicol. Nici nu stiu cu ce sa incep mai intai, insa cert este un singur lucru: Vin Diesel ar trebuie sa renunte la aceasta serie definitiv. N-am fost niciodata fana lui Vin Diesel si inca sunt de parere ca potentialul sau actoricesc sta bine ascuns undeva. Totusi il prefer in ipostaza de fugar si expert in curse de masini ca in Furios si iute decat in ipostaza de criminal integalactic a carei expresivitate este ingropata bine pe pamantul rosiatic din universul Riddick.

Riddick: ridicol de prost

Riddick este cel mai prost film pe care l-am vazut la cinema anul acesta. Nimic atragator, nici macar faptul ca era pe ecranul gigant de la IMAX nu m-a facut sa diger mai usor aceasta parodie, caci asa pare Riddick. Sincer, mi-am dat seama ca tin prea putine minte din filmele anterioare, dar judecand dupa cum e scris scenariul actualului film, n-am avut nevoie de mari informatii. Prima data, personajul sau a aparut in urma cu 13 ani, cand s-a lansat filmul Pitch Black si a continuat in 2004 cu Chronicles of Riddick. Eroul nostru  este supravietuitorul unei rase extincte de extraterestri, este foarte abil si vede in intuneric.

Daca primul film din serie, Pitch Black, avea un usor farmec, acesta s-a pierdut in a doua parte, iar cel mai recent film ramane o simpla gluma, un film de serie B mai slab si decat cele din anii '80 difuzate noaptea pe posturi tv obscure.

Filmul incepe cu o scena de lupta intre Riddick si creaturile periculoase care populeaza planeta pe care a fost abandonat. Tradat de proprii semeni si lasat sa moara pe o planeta pustie, Riddick lupta pentru supravietuire impotriva extraterestrilor pradatori si devine mai puternic si mai periculos decat oricand.

In curand, vanatori de recompense din toata galaxia vor porni in cautarea lui Riddick doar pentru a se gasi ei insisi pioni in planul sau elaborat. Cu dusmanii sai exact unde ii vrea, Riddick dezlantuie un atac al razbunarii, inainte de a reveni pe planeta sa de origine, Furya, pentru a o salva de la distrugere. N-am ce sa povestesc despre intriga: e simplu, mercenarii vin pe planeta unde se afla Riddick, incearca sa-l omoare, Riddick e mai destept decat ei, ii omoara si totusi pe unii dintre ei ii cruta si ii foloseste drept salvarea de pe planeta pe care a fost lasat sa moara.

Speram sa am ocazia sa-l vad pe Karl Urban, un actor decent si carismatic, care insa are o singura replica in film, intr-un flashback si atat.

Riddick este o dezamagire uriasa si cred ca la fel vor simti pana si cei mai fideli fani. Nici macar umorul nu-l salveaza. Sigur ca de la inceput, Diesel pare ca nu se ia prea in serios, dar asta nu inseamna ca in ziua de azi poti sa mai faci filme atat de slabe incat nici nu se pot numi de serie B. Am citit undeva ca si-ar fi ipotecat casa pentru a putea finanta acest film. Sper sa isi recupereze macar banii, caci altfel ar fi pacat sa isi fi risipit casa pentru o astfel de productie.

Nu pot sa nu remarc "ingeniozitatea scenaristilor", care pe langa replicile proaste si pline de clisee, au adaugat si ceva lirism."Oja ta se asorteaza cu sfarcurile tale" este apogeul scenariului atunci cand Riddick incearca sa ii intre pe sub pielea unuia dintre mercenari, Dahl (Katee Sackhoff) care este o femeie atletica si blonda, ce se lauda ca prefera femeile.

Ridicol, neinspirat, cu decoruri care iti lasa impresia ca sunt facute din hartie si carton, este o dezamagire colosala pe toate planurile.

Fanii cu siguranta se vor simti lezati de aceste randuri, dar serios, incercati pe langa simpatia fata de Vin Diesel, sa descoperiti ce anume merita in acest film. Spre deosebire de Riddick, veti fi orbi in intuneric, pentru ca al treilea film din serie nu ofera nimic.

Verdict: 4/10