What to Expect When You’re Expecting: ploua cu copii

Venit pe deja cunoscuta reteta a lui Valentine’s Day sau New Year’s Eve, What to Expect...  e un mozaic de povesti cu o duzina de actori cunoscuti ce livreaza un mesaj luminos parintesc.

What to Expect When You rsquo;re Expecting: ploua cu copii

Poate aerul necomercial respirat vreme de cateva zile la TIFF (puteti citi aici jurnalul cinematografic al acelor zile) m-a facut sa ma uit la What to  Expect… cu o curiozitate iesita din comun si sa ma intreb in permanenta pana unde poate merge cumintenia unui scenariu. Concluzia la care am ajuns e ca pelicula… e de departe cel mai placid film pe care le-am vazut in 2012. Personajele, desi gandite aparent ca mostre de conditie sociala diferita, cu personalitati usor ingrosate ca sa nasca ceva umor, capata rapid un aer comun, iar povestile lor nu indraznesc nicaieri sa iasa din tipare fasonate demult.

Cu toate astea filmul nici nu devine suparator. Are imperfectiunile sale, dar nu se chinuie sa le ascunda. Sa luam interconectarea povestilor. Nu se straduieste prea mult cu ea pentru ca stie inevitabilul. Gravidele tind sa ajunga in acelasi loc: salonul unui spital. In cazul nostru aceluiasi spital.

Kirk Jones
, regizorul britanic de la Everybody’s Fine, nu se da nici el peste cap. Lucru firesc avand in vedere ca lucreaza pe un scenariu scris de autoarele de la Freaky Friday (Heather Hach) si Whip It (Shauna Cross) pe baza selfhelp guide-ului omononim semnat Heidi Murkoff (doamna era cotata in 2011 de revista Time in prima suta de personalitati influente ale omenirii), editat deja in 4 editii si vandut in peste 17 milioane de exemplare. What to… vrea sa execute cat mai simplu si asta face: destins, preponderent matern si bucuros pana la tamp.

Ritmul e bine potrivit, apar cateva tresariri dramatice, rezolvate ce-i drept intr-o graba exagerata pentru ca filmul sa nu iasa din eticheta de comedie de familie – si, cel mai important, distributia functioneaza fericit. Cameron Diaz e un fitness guru perfect, in ultimii ani pare obsedata de forma ei fizica, Jennifer Lopez nu forteaza nicaieri, ceea ce pentru ea e miraculos, Anna Kendrick se muleaza seducator pe rolul tinerei bombonici, iar Brooklyn Decker, tineti-va bine, urmeaza sa spun ceva mare, gaseste in ea o farama de actorie pentru rolul subtire ale stupidutei iritante.

Partea masculina, mai putin importanta in traversarea unei sarcini, pe cale de consecinta reprezentata mai putin stelar, se descurca in aceeasi linie acceptabila. Matthew Morrison, Ben Falcone, Rodrigo Santoro si Dennis Quaid sunt sustinuti de o gasca de tatici de ocazie condusa de Chris Rock. Scenaristele ii ofera acestuia din urma cateva momente de stand up in the park pe teme familiale si ii agata de gat o sotie a-ntaia (nu va stric surpriza). Chiar daca isi va gasi locul de veci in anonimatul cinematografic, cuplurile care tatoneaza terenul si-ar putea face curaj cu o vizionare What to Expect When You're Expecting.

Pentru: cupluri care tatoneaza terenul