Noah a primit recenzii mixte in Mexic: "Filmul tradeaza esenta biblica a personajului". Cum au reactionat cinefilii dupa ce au vazut super productia cu Russell Crowe

Noah a avut premiera in Mexic, iar reactiile cinefililor sunt impartite, conform Hollywood Reporter. Mai mult regizorul Darren Aronofsky le-a spus transant spectatorilor ca este un film cum nu au mai vazut vreodata.

Noah a primit recenzii mixte in Mexic: Filmul tradeaza esenta biblica a personajului . Cum au reactionat cinefilii dupa ce au vazut super productia cu Russell Crowe

"Este un film total diferit, orice va astepti, va inselati al naibii de rau" a fost reactia regizorului la vizionarea din Mexico. Filmul a avut premiera mondiala in Mexic, iar sute de fani au venit sa isi vada starurile preferate, insa Russell Crowe nu a fost prezent, insa au venit Jennifer Connelly, Logan Lerman sau Douglas Booth.

Dupa ce s-a incheiat vizionarea, sala a aplaudat timp de 30 secunde, toti insa au stat pe scaunde. Dupa ce au iesit de la film, reactiile cinefililor au fost impartite. Unul dintre ei a spus ca i-ar da filmului o recenzie pozitiva, insa o bila neagra ar fi pentru faptul ca dureaza prea mult. Numele criticului ramane anonim, recenziile fiind sub emabargou pana dupa lansarea oficiala din SUA, de la finalul lunii martie.

Mario P. Szekely, un critic local, a spus ca mexicanii nu vor fi impresionati de film si nu vor empatiza cu personajele: "Din pacate, nu cred ca publicul mexican se va regasi prea mult in acest film si nici nu cred ca vor fi emotionati de personaje. Filmul tradeaza esenta biblica a personajului si cred ca asta ii va deranja pe multi." Altii au laudat efectele vizuale deosbite, in timp ce o parte dintre ei au fost nemultumiti de ritmul filmului, conform Hollywood Reporter.

Noah, filmul cu tema biblica a lui Darren Aronofsky, a fost interzisa in mai multe tari arabe din Orientul Mijlociu. In Mexic, insa, pana acum, comisiile de cenzura nu si-au exprimat parerea. Comisiile de cenzura din Qatar, Bahrain si Emiratele Arabe Unite au trimis un comunicat catre studiourile de productie Paramount Pictures, in care ii informeaza ca refuza sa permita vizionarea filmului in cinematografele din tarile lor. Aceleasi masuri sunt asteptate sa fie luate si in Egipt, Iordania sau Kuweit, conform unor surse din interiorul studioului.

Institutul musulman Al-Azhar din Egipt a oferit o declaratie foarte clara despre motivele pentru care filmul cu Russell Crowe va fi interzis. "Al-Azhar isi rezerva dreptul de a interzice orice fel de pelicula in care este portretizat un profet sau mesager al Profetului [Muhammad]. Prin urmare,  Al-Azhar anunta ca filmul Noah va fi interzis in cinematografe, intrucat este luat in deradere mesagerul lui Allah."

In 1988, in Mexic, a fost interzis filmul lui Martin Scorsese, The Last Temptation of Christ. Pelicula a ramas interzisa 15 ani in Mexic, din cauza presiunilor Biserii Catolice. Pentru producatori, piata de film latino reprezinta un factor important in promovarea filmului Noah, intrucat teritoriul are cea mai mare densitate de catolici, aproximativ 480 de milioane.

Povestea filmului este inspirata din legenda biblica, cea a barbatului ales de Dumnezeu pentru constructia unei corabii-gigant, in care sa-si gaseasca loc cate o pereche din fiecare specie de animale din lume, pentru a le salva astfel de potopul nimicitor ce se va dezlantui asupra Terrei si de a fi, apoi, piatra de temelie a unei lumi noi. Din descrierea oficiala a celor de la Paramount, „Noah” este: „O adaptare autentica a povestii biblice Arca lui Noe. Intr-o lume damnata de pacatul stramosesc, Noah primeste o misiune divina – sa construiasca o arca prin care sa salveze creatia din fata Potopului.”

Din distributie mai fac parte Anthony Hopkins, Emma Watson, Logan Lerman, Ray Winstone and Jennifer Connelly. Scenariul este scris de Ari Mandel in colaborare cu regizorul Darren Aronofsky si il prezinta pe celebrul personaj biblic ca pe ”un om care iubeste Pamantul si toate vietatile din jur, dar este dezamagit de oameni si de felul in care isi trateaza planeta”.

Noah/Noe se lanseaza in Romania incepand cu 28 martie 2014.