marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

X-men: First Class, filmul pe care fanii seriei X-men l-au asteptat cel mai mult.  Este sau nu este un film BUN?

Batalia intre sceptici si fani s-a incheiat! Cei care urasc filmul si cei care-l iubesc au incheiat un razboi, iar castigatorul... nu exista. Adevarul e undeva la mijloc in ceea ce priveste X-Men: First Class si depinde foarte mult de gustul publicului.

X-men: First Class, filmul pe care fanii seriei X-men l-au asteptat cel mai mult. Este sau nu este un film BUN?

X-Men: First Class a ajuns pana la urma pe marile ecrane. Cu un program de productie grabit, fara celebritati pe afis, dar cu un regizor cu potential, Matthew Vaughn, a reusit sa aduca in prim plan cativa actori talentati, James McAvoy si Michael Fassbender si sa il readuca pe  gurul X-men, Bryan Singer, cel care a inceput franciza in anii 2000.

Debutul pe marile ecrane si incasarile promitatoare vor incheia o data pentru totdeauna razboiul intre fanii care-l considera cel mai bun film dupa benzi desenate si criticii care-l considera un bastard al genului.

Iata 5 lucruri pe care le poti invata de la X-Men: First Class


5. Nu grabiti productia unui film

Se simte lipsa de revizuire si atentie. Echipa nu s-a focusat pe stabilirea unei teme anume si nici pe finisarea dialogului. Lipseste rafinamentul, desi undeva acolo este un film de calitate, acesta n-a reusit sa convinga intru totul.

Spre deosebire de alte filme de gen (Captain America, Green Lantern), productia lui X-Men a fost de 10 luni, extrem de putin cand membrii echipei sunt multi, locatiile diverse si un scenariu complicat cu multe efecte si actiuni.

Ca sa fie gata la deadline au trebuit sa renunte la imbunatatiri, un compromis destul de mare.

Poate iesi ceva bun in graba, dar ceva uluitor nu are cum. Timpul pentru revizuire este cheia succesului si acesta le-a lipsit.

4. Dezavantajele de brand

Este la moda acum la Hollywood sa faci profit la box office din anumite branduri, chiar daca unele dintre ele nu pot fi baza unui film.

Aceasta recunoastere de branduri a ajuns atat de departe incat vom urmari filme bazate pe jocuri pe tabla (Monopoly, Battleship, Candyland), jucarii (Transformers, Stretch Armstrong) si literatura clasica adusa in contemporan (Snow White, The Wizard of Oz, The Three Musketeers).

X-Men a dovedit ca brandul nu aduce automat averi la box office, mai ales daca este unul patat. First Class a reusit 56 de milioane in week-endul de deschidere, cele mai scazute incasari din serie.

Problema?

Un film fara capete de afis combinat cu un gust neplacut ramas de pe urma celorlalte doua francize X-Men: The Last Stand si X-Men Origins: Wolverine.

In cele din urma, First Class nu s-a putut vinde individual, ca fiind un produs fresh. Desigur, cei care au vazut filmul au realizat ca e vorba de preconceptii, dar ei si-au luat bilet si-au fost la cinema. Unii spectatori nu au vrut sa-si asume riscul unui alt esec.

3. Incapatanarea fanilor n-are limite

Problema a fost continuitatea. Fanii infocati sustin ca regizorul si echipa au venit c-o alta viziune asupra X-Men si ca originile s-au schimbat drastic, ultimul fiind o piesa distincta din franciza. Poate asta ar fi trebuit sa-i convinga pe ceilalti sa mearga la cinema, dar n-a fost cazul.

In ciuda calitatii filmului, exista totusi o serie de admiratori care vor sa-si faca auzite opiniile si vor ca franciza sa iasa de sub tutela Fox si drepturile de autor sa revina la Studiourile Marvel.

Reintoarcerea la Marvel ar granta un inceput fresh si bun pentru franciza?

Chiar daca unii cred ca aceasta e rezolvarea, nu exista nicio garantie. Multi sustin ca Vaughn a oferit o noutate seriei cu acest film, deci probabil depinde de care parte a dezbaterii esti.

Sunt multi fani care sunt deschisi la nou in ce priveste povestile iubite, dar daca impingi limita risti sa le pierzi simpatia. Este o lectie importanta pentru orice studio care detine o franciza: oamenii au memorie de lunga durata si nu vor plati pentru ca un film are un titlu cunoscut.

2. Modificarea povestii poate fi o idee buna

Uneori este o alegere buna sa schimbi firul narativ sau personajele din benzile desenate si sa vii cu o idee noua si fresh, mai buna decat cea prezenta in sursa. Aceasta a fost povestea lui Xavier/Magneto in First Class.

La fel a facut si Nolan in Batman Begins pentru a explica originile personajului intr-o forma moderna si realista. Adevarul este ca marii vizionari creativi propun diverse povesti, chiar daca sunt scriitori de benzi desenate sau fac film.

Benzile desenate inseamna o colaborare creativa, de aceea cei care sustin ca ele trebuie exprimate intocmai, se insala. Povestile pot fi modificate, mai ales daca ideile sunt bune.

X-Men: First Class este un exemplu perfect. Cu toate defectele sale, trebuie remarcata relatia dintre
Charles Xavier (James McAvoy) si Erik Lensherr (Michael Fassbender), care este intr-adevar spectaculoasa si care a fost creata special pentru film.

First Class a luat doua personaje care se tot intalnesc cu moartea si au reusit sa le faca dinamice, fresh, incitante. Poate benzile ar trebui sa preia povestea din film si sa-l introduca pe Magneto ca fiind al lor.

1. Calitatea unui film nu e tot ce conteaza

Din nefericire, mai ales in cazul filmelor de gen, calitatea filmului - ca modalitate de expresie artistica - este lasata deoparte cand se vorbeste despre acesta.

Oamenii se uita la distributie, interpretare, continuarea seriei, alegerile in materie de casting, libertatea creativa, proprietarii casei de productie si mai tarziu se intreaba daca filmul si-a atins scopul, acela de a spune o poveste completa intr-o maniera atractiva, interesanta si/sau amuazant?

Multi fani au afirmat ca X-Men: First Class este un blockbuster fantastic cu supereroi, pentru vara, dar ca nu este un film X-Men bun. Dar pana la urma un film trebuie sa fie stapan pe identitatea sa si sa aiba capabilitatea sa fie apreciat individual, nu ca parte dintr-un grup. Si chiar daca X-Men nu reuseste sa fie parte integranta in serie, povestea sa este spusa corect si pana la capat.

Pacat ca au stat atatea lucruri in calea realizarii filmului, pentru ca un film bun ar trebui apreciat pentru asta, pentru independenta sa si nu de cat de bine se integreaza in schema.

    
X-Men: First Class (2011)
Regie: Matthew Vaughn
Cu: James McAvoy, Michael Fassbender
Buget: 160.000.000 $
Incasari: 292.842.842 $

Sursa: screenrant.com/


Galerie foto


Modifică setările cookies