Thor: supererou, imi caut ciocanul

Cel mai recent erou de la Marvel nu reuseste sa iasa din banal nici prin efectele speciale, nici prin performanta onoranta a lui Chris Hemsworth in rolul principal.

Thor: supererou, imi caut ciocanul

Filme relationate

Am avut in copilarie cateva numere de Rahan si niste Pif et Hercule. Atat! Deci nu sunt un fan al supereroilor desenati. Si nici nu traiesc vreun entuziasm iesit din comun cand vine vorba de filme care adapteaza aceste personaje. Cu atat mai mult cu cat traim vremurile unei adevarate invazii cinematografice a supereroilor. Din punctul asta de vedere platitudinea lui Thor va fi usor de inscris in istorie: e filmul ala dintre doua chestii verzi – Green Hornet si Green Lantern.

Inteleg ca Marvel construieste filme de introducere pentru eroii sai - Hulk, Thor, Captain America, Iron Man -  pe care vrea sa-i “ingramadeasca” intr-o megalovitura de box office din 2012: The Avengers. Dar povestea lui Thor e lipsita de orice farmec si de orice surpriza. Totul ti se da mura in gura, iar finalul e fasait. Luptele din prima parte a filmului sunt derulate atat de rapid incat ai nevoie sa astepti discul ca sa-ti reglezi viteza intr-un mod convenabil, iar pe alocuri dialogurile frizeaza penibilul. Thor vrea sa fie amuzant, dar e la ani lumina de Iron-man

Pe repede-inainte: zeii din mitologia vikinga sunt fiinte adevarate si traiesc bine-mersi in Asgard. Thor, genul impulsiv, dar curajos, merge in ciuda dorintei tatalui sau, Odin, si ii cafteste un pic pe Gigantii Ghetii de pe alta planeta. Loki, fratele lui, manevreaza corect situatia: Thor e expulzat pe Pamant, iar Loki se inscauneaza rege cand Odin cade rapus la pat. Pe Pamant Thor isi face prieteni o echipa de cercetatori si e luat la bani marunti de niste baieti cam tonti de la serviciile secrete. Trecem succesiv dintr-o lume in alta si totul se termina cu bine: Thor invata lectia necesara, isi recapata ciocanul, fura un sarut si se intoarce pe tron.

Asgard-ul nu arata rau – vorbim totusi de un buget baban, iar surpriza placuta e australianul din rolul principal. Chris Hemsworth arata fix cum ar trebui: inalt, cu pectorali parca photoshopati, blond cu ochi albastri ca doar e nordic... Tipul livreaza atitudinea corecta si un zambet sarmant cu care si-a facut deja un fan club pe cinste care probabil il va astepta acum intr-o comedie romantica. Nici pe replici nu se incurca. In schimb, presupun ca membrii Academiei se cam zgarie pe ochi pentru ca proaspata oscarizata Natalie Portman a scos 3 filme departe de pretentiile criticii in mai putin de 6 luni de la castigarea statuetei: No Strings Attached, Your Highness si acum Thor.

Nu va dati peste cap sa-l vedeti in 3D. Nu merita efortul.

Verdict:
2/5, modest