Una din megaproductiile anului 2008 nu putea ramane fara o continuare. Fanii peliculei horror Cloverfield au motive sa fie incantati. Scenaristul Drew Goddard a dezvaluit ca partea a doua a povestii horror care a uimit pe toata lumea in urma cu 4 ani va fi filmata in primavara lui 2013, urmand sa fie lansata cel mai probabil in 2014.
"Vom incepe filmarile la Cloverfield 2 pe vremea asta anul viitor. Am venit cu 3 idei diferite si am discutat alaturi de J.J. Abramas ( producator) si Matt Reeves (regizor) insa cam asa s-a nascut si primul film" a povestit acum cateva zile scenaristul Drew Goddard pentru www.collider.com. Anuntul unui sequel al lui Cloverfield exista de ceva vreme insa in ultima perioada au circulat zvonuri ca pelicula nu va intra prea curand in productie.
Monstrul de 26 de etaje care striveste New Yorkul a facut incasari globale de 170 de milioane de dolari in 2008. Cu o distributie formata din Mike Vogel, Jessica Lucas si Lizzy Caplan, Monstruos (Cloverfield) este povestea unui grup de prieteni, care, la caderea noptii s-au adunat la petrecerea de ramas-bun, data de Rob care se muta in Japonia.Un alt prieten, Hud a fost desemnat sa inregistreze petrecerea cu o camera digitala, sarcina pe care o indeplineste ca un amator.
Produs de Paramount Pictures cu un buget de 25 de milioane de dolari Cloverfield a devenit repede un clasic al filmelor horror realizate in stilul found footage si a avut parte de o campanie de marketing geniala. Secretele monstrului care ataca si spulbera New York-ul au fost tinute departe de cinefili pentru a invalui si mai mult pelicula in mister.
Pamantul incepe sa se cutremure, o minge de foc explodeaza la orizont, iar apoi urmeaza o cadere de curent. Confuzia si panica se instaleaza imediat. Tipete si urlete se aud pe strada, oameni panicati alearga in cautarea unui adapost, iar Rob si prietenii sai care petreceau pana la momentul dezlantuirii haosului sunt nevoiti sa mearga printr-un peisaj schimbat total. Nimic nu mai este la fel ca in urma cu cateva ore.
Cloverfield a fost turnat in 34 de zile in Los Angeles sub titlul fals "Slusho" si in New York cu o alta denumire "Cheese". Un alt nume cu care a fost promovat filmul a fost 1-18-08 pentru ca sa fie lansat cu denumirea de Cloverfield, un nume de cod inspirat de un bulevard din Santa Monica unde se afla birourile de la compania de productie Bad Robot Productions detinuta de J.J. Abrams cel care a venit cu ideea unui update al lui Godzilla.
Totul s-a intampla in iunie 2006, cand producatorul, scriitorul si regizorul J.J. Abrams si fiul sau erau intr-un turneu de promovare in Japonia a filmului Mission: Impossible III.
Creatorul serialelor Felicity, Alias, Lost si Alcatraz care-si facuse debutul regizoral cu Mission: Impossible III s-a oprit in fata unui magazin cu jucarii impreuna cu fiul sau, Henry si atentia le-a fost captata de un monstrulet din familia Godzilla, "care avea un background cultural, pe care noi nu-l avem in State". In scurt timp, Abrams a inceput sa cocheteze cu ideea de a face un film cu un nou monstru, care sa fie diferit de Godzilla si de numeroasele sale replici.
Pelicula a primit aprobarea de a fi realizata in 2007: multe secvente din acest film au fost filmate cadru cu cadru iar imaginile surprinse de personaje pe fuga cu camera digitala le-a dat multor cinefili senzatia de greata si ameteala si i-a indemnat pe patronii de cinematografe sa posteze avertismente la intrare.
Efectele vizuale au fost supervizate de Kevin Blank, Eric Leven de la Tippett Studio si Michael Ellis. Designer-ul Neville Page care s-a ocupat si de desenul creaturilor din Avatarul lui James Cameron a fost creatorul variantei americane de Godzilla poreclit de producatori si Clover.
Acesta a realizat o creatura dezorientata, iritabila, confuza, uneori chiar inspaimantata de oameni care il ataca precum un roi de albine. Una dintre cele mai infricosatoare scene din film a fost cea care capul Statuii Libertatii este retezat si aruncat pe strazile din Manhattan. Scena a fost inclusa in primul trailerul de promovare al filmului care nu oferea insa niciun alt tip de informatie decat numele producatorului iar fanii au inceput cu frenezie sa caute pe internet detalii despre filmul care continea scenele terifiante.
Continuarea de la Cloverfield va fi produsa de Bad Robot si Paramount Pictures, insa J.J. Abrams a lasat de inteles ca stilul va fi diferit fata de primul film. "Nu mai putem realiza pelicula in acelasi mod pentru ca am depasit momentul, insa putem crea un alt stil"
Aceasta este povestea primei nave de transport americane capturate de pirați în ultimele două secole.