Dracula Untold: cronica de film

Fascinatia Hollywood-ului pentru Dracula continua. Dracula: Povestea nespusa il aduce pe Luke Evans in rolul lui Vlad Tepes, care, conform legendelor, s-a transformat in sangerosul vampir Dracula. Producatorii au investit 100 de milioane de dolari in film si l-au promovat ca un adevarat blockbuster. Dar la nivel de poveste filmul este usor absurd, cu scene cliseu, dialoguri previzibile. Totusi, Luke Evans se remarca si ofera o interpretare buna.

Dracula Untold: cronica de film

In Dracula Untold, Luke Evans este Vlad Tepes, domnitorul roman, care se transforma in vampir pentru a salva tara si a-i invinge pe turci.

Sigur, istoria Romaniei are parte de o noua cosmetizare  care spune povestea lui Vlad explorand evenimentele tragice ce au dus la transformarea sa in "cel mai faimos vampir din toate timpurile".

Povestea incepe cand Vlad (Luke Evans) era inca muritor si descrie relatia turbulenta a familiei domnitorului cu violentul si lacomul sultan Mehmet (Dominic Cooper). Cand acesta ii cere 1000 de soldati tineri si pe fiul sau, Vlad decide ca nu poate face acest sacrificiu si apeleaza la fortele intunericului pentru a-i salva. Astfel, el face un pact cu creatura intunericului si este transformat in vampir, insa pretul pe care il va plati va fi enorm. Sigur, filmul porneste de la romanul lui Bram Stoker si toate legendele ce s-au tesut in jurul celebrului domnitor roman.

Ca executie, Dracula Untold arata tipic unui film medieval, peisajele iti taie respiratia, desi nimeni nu s-a gandit sa filmeze in Romania, daca tot are loc actiunea in tara noastra, si au preferat Irlanda de Nord. Efectele speciale sunt pe masura bugetului, reusit de cele mai multe ori.

Care este problema filmului? In mare parte, filmului ii lipseste suspasnul. Degeaba sunt folosite tone de sange fals, vampiri falsi si atacuri sangeroase, daca nu simti veridicitatea scenelor si actiunilor. Imi aduc aminte cat de infricosatoare era atmosfera in Dracula, filmul lui Francis Ford Copppola din 1992, in care Dracula era jucat de Gary Oldman si cum traiam fiecare scena cu intensitate. Aici, firul narativ este liniar, nu ofera nici o surpriza si spre final doar astepti sa se termine. Nu isi gaseste locul intre film inspirat de benzi desenate (una dintre puterile lui Dracula ii permite sa se transforma in lilieci) sau film gotic. Regizorul Gary Shoire ar fi putut sa isi indrepte mai mult atentia catre atmosfera sumbra si mai putin pe scene spectaculoase, in genul blockbusterelor cu super eroi.

Nici distributia nu e foarte convingatoare, in afara lui Luke Evans, care isi joaca foarte bine rolul. Dominic Cooper pare ca nu se straduieste prea mult, iar Sarah Gadon ramane in acelasi tipar, de sotie frumoasa, cu ochi blanzis, dar practic fara nici o importanta majora sau vreo replica dura.

Asa ca Dracula Untold e un film distractiv, dar nu va astepati la prea multe din partea lui.

Verdict: 6/10