Ads by IBU ProTV
marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Frumusetea si premiile BAFTA cer sacrificii! 8 actrite si compromisurile lor

A venit luna februarie, a venit si vremea Premiilor BAFTA! Anul acesta, “festivalul britanic al Oscarurilor” a avut loc in data de 13, ghinionista pentru unii, norocoasa pentru altii.

Frumusetea si premiile BAFTA cer sacrificii! 8 actrite si compromisurile lor

Competitia s-a dovedit a fi una acerba, mai ales ca filmul “The Kids are Allright” a concurat cu doua nominalizari la aceeasi categorie - “Cea mai buna actrita intr-un rol principal”. Annette Bening si Julianne Moore, ambele veterane intr-ale Premiilor BAFTA, au insuflat viata unui delicios cuplu de lesbiene cu probleme maritale. Insa nici adversarele (Hailee Steinfeld – "True Grit” si Noomi Rapace – “The Girl with the Dragon Tatoo” ) nu s-au lasat mai prejos, Natalie Portman asigurandu-si insa coroana cu rolul Ninei din “Black Swan”.

Un lucru este cert: indiferent ca este vorba de premiul cel mare sau de simpla nominalizare la aceasta categorie, actritele ce reusesc sa ajunga la aceasta uimitoare performanta sunt demne de atentia si laudele noastre. Sunt povesti in care uneori ne regasim, din care avem ce invata sau care pur si simplu ne uimesc prin maiestria sau subtilitatea cu care sunt interpretate. Orisicum, este clar ca avem in fata o intreaga lista de filme must-see.

Asadar, vom face o trecere in revista a doamnelor si domnitelor inzestrate din plin cu talent insa si cu foarte multa ambitie. Lucrul pe care toate aceste femei il au in comun este puterea de a face compromisuri si dorinta nestavilita de a transforma un rol intr-o performanta extraordinara.

Natalie Portman – “Black Swan” (2011)

Nina, o balerina perfectionista, dar cu prea putina incredere in fortele proprii, devine insasi metafora propriului sau rol. Pentru a-l obtine, tanara este nevoita sa renunte la setea sa obsesiva pentru control, sa-si sfideze mama, sa-si infrunte frustrarile si sa se ucida pe sine la un nivel metafizic, renascand din propria-i cenusa.

La fel ca Nina, Natalie Portman a facut la randul sau o serie de compromisuri pentru rol: a slabit aproximativ 9 kilograme, a reinvatat sa mearga pe poante, a inotat cate o mila pe zi si a jucat cu o coasta rupta.Dar separe ca toate aceste eforturi au dat roade.



Carey Mulligan - “An Education” (2010)

Mulligan da lovitura cu acest prim rol important, in care joaca o adolescenta de 16 ani (Jenny), a carei viata se schimba radical odata cu aparitia unui barbat - cu o varsta dubla fata de a ei. Impinsa de dorinta de a-si croi singura viitorul si in contextul noului suflu al anilor ‘60, Jenny se pierde intre constrangerea de a avea o “viata ca la carte” si libertatea propriilor alegeri.

Pentru acest rol, se pare ca Mulligan a decis sa renunte la copilarie si sa se apuce de treaba serioasa, luandu-si avant pe rampa de lansare oferita de acest film.



Kate Winslet - “The Reader” (2009)

Winslet a dorit initial sa refuze acest rol din cauza filmarilor pentru “Revolutionary Road”, temandu-se ca nu va da randament maxim la nici unul din ele. In final, chiar daca a muncit “la dublu”, Kate Winslet a acceptat provocarea si se pare ca rezultatul a fost cu mult peste asteptari!

In “The Reader” este vorba despre relatia dintre un adolescent si o femeie matura, care ascunde un secret induiosator. Hannei ii place sa i se citeasca, iar Michael, iubitul ei, ii face pe plac fara sa-si puna foarte multe intrebari. Acest lucru se intampla insa pana in ziua cand tanarul descopera adevarul, lovindu-se totodata de o realitate cruda, cu mult mai cumplita decat realitatea propriului sau univers.



Marion Cotillard - “La Vie en Rose (La mme)” (2008)

Pentru a o putea potretiza pe mult-iubita cantareata Edith Piaf, Cotillard si-a ras sprancenele si linia parului de pe frune, schimbandu-si radical infatisarea. Acest sacrificiu a fost unul minor pe langa orele de machiaj indurate pentru a se putea transforma intr-o Piaf mai in varsta. Se pare insa ca ea a fost considerata singura capabila sa spuna povestea vietii acestei mari artiste, din moment ce Oliver Dahan a scris scenariul cu Marion in minte.


Reese Witherspoon – “Walk the line” (2006)

June Carter a fost, dupa cum stim cu totii, una din cele mai puternice influente din viata lui Johnny Cash – muzicianul in jurul caruia sa invarte povestea acestui film.Dar pentru a fi alaturi de un om ca Johnny, este nevoie de o femeie puternica, determinata si de o actrita potrivita care sa ilustreze aceste lucruri.

Pentru Reese Witherspoon se pare ca rolul in sine nu a constituit o problema, ba chiar pe langa actorie actrita a invatat sa cante chitara, la harpa, si-a interpretat singura toate cantecele fara a fi dublata si si-a antrenat vocea timp de 6 luni inainte de a incepe filmarile.



Imelda Staunton - “Vera Drake” (2005)

Inainte de a incepe filmarile pentru acest film, regizorul Mike Leigh a luat fiecare actor in parte si a petrecut timp explicand si detaliind viata personajului respectiv. De asemenea, nici unul dintre actori (cu exceptia Imeldei) nu a stiut ca subiectul filmului este despre un avort, pana ce personajul fiecaruia a aflat in timpul filmarilor.

Imelda a respectat cu strictete instructiunile lui Leigh, chiar si atunci cand actorilor li s-a interzis complet sa discute despre film cu alte persoane – chiar si cu propriile familii.

Scarlett Johansson - “Lost in Translation” (2004)

Nimeni nu s-ar fi gandit ca frumoasa si aparent dezinvolta Scarlett Johansson este reticienta sa filmeze in ipostaze indraznete. Insa a fost nevoie de ceva convingere din partea Sofiei Coppola pana ca tanara sa accepte sa apara in lenjerie intima.



Nicole Kidman - “The Hours” (2003)

Constientizand ca Virginia Woolf a fost o persoana complexa, intortocheata si de o sensibilitate extraordinara, Nicole Kidman si-a dedicat timp pentru a-i citi romanele, cu scopul de a o intelege mai bine. Intelegerea cu adevarat profunda a personajului a venit odata cu lecturarea scrisorilor acesteia.

De asemenea, pentru o portretizare mai realista a Virginiei, Nicole a invatat sa scrie cu mana dreapta si a purtat un nas fals (devenind astfel prima actrita care sa castige un Oscar purtand asa ceva).

Se pare insa ca i-a placut atat de tare nasul de plastic incat a decis sa-l poarte si in viata privata, pe perioada divortului de Tom Cruise – o metoda ingenioasa de a scapa de paparazzi si de sot!



Modifică setările cookies