Ads by IBU ProTV
marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Marturia brutala a unui membru al Academiei Americane de Film: cum se voteaza, de fapt, la Premiile Oscar. "Boyhood nu e de Oscar, iar in Selma nu exista arta"

Revista Hollywood Reporter a publicat in exclusivitate marturia brutala a unui membru al Academiei American de Film, despre modul in care se voteaza si se aleg castigatorii sau nominalizatii. In ultimii 3 ani, a devenit "o traditie" din partea celor de la Hollywood Reporter sa publice, sub protectia anonimatului, declaratiile oneste si fara menajamente ale unor membrii vechi, care nu se feresc sa spuna cum decurg lucrurile.

Marturia brutala a unui membru al Academiei Americane de Film: cum se voteaza, de fapt, la Premiile Oscar.  Boyhood nu e de Oscar, iar in Selma nu exista arta

In ochii spectatorilor, Premiile Oscar sunt un eveniment plin de stralucire, fast si eleganta. Aceste trofee sunt cea mai mare recompensa posibila in industria de film, de 87 de ani, de cand are loc gala, anual. Ei bine, din pacate, presa si specialistii au osbervat tendintele din ultimii ani si modul in care s-a schimbat pereceptia: Oscarurile au devenit un joc de interese, un joc politic, iar trofeele acordate au fost de mai multe ori contestate ca fiind acordate pe nedrept.

 

Anul acesta, dupa anuntul nominalizarilor, s-a creat un trend in social media, in care cinefilii s-au revoltat ca nu sunt mai multi actori de culoare nominalizati, iar Selma a primit nominalizare doar la Best Picture nu si pentru interpretari. "Este cea mai <<alba>> cursa la Oscaruri" a fost comentariul in presa straina, insa membrul Academiei considera ca nu e vorba de rasism, ci doar de calitatea filmului. Iata ce declaratii a facut, sub protectia anonimatului, o membra cu vechime in Academia Americana de Film si ce parere are despre nominalizatii din acest an.

 

 

 

BEST PICTURE - CEL MAI BUN FILM


"In primul rand, as vrea sa spun ca sunt satula de comentariile despre cei nedreptatiti, care nu s-au regasit pe lista nominalizatilor.  Pentru fiecare dintre ei, a existat o justificare. Ceea ce nu spune toata lumea cu voce tare este ca Selma este un film realizat bine, dar nu exista arta in el. Daca filmul ar fi fost regizat de un barbat alb, de 60 de ani, nu cred ca ii mai acorda nimeni atata importanta. Da, majoritatea membrilor sunt albi, dar asta nu inseamna ca sunt cretini sau de la tara. Cand un film cu si despre oameni de culoare este bun, membrii Academiei il voteaza. Dar daca filmul n-a fost asa bun, trebuie sa-l votez doar pentru ca sunt actori de culoare in el? Pentru mine, eroul este American Sniper si nu ma intereseaza daca ia sau nu o statueta. Pentru noi, cei din breasla, e un vis implinit: sa ai un asa succes cu un film realizat cu buget minim si regizat de un tip in varsta de 84 de ani (Clint Eastwood). Acest film arata ca poate aprinde America, daca este un subiect de interes. Nu ma intereseaza ce a lasat in afara, este un film, nu un documentar. Nu am amestecat politica cu arta filmului.


The Grand Budapest Hotel, la fel ca si American Sniper,  este un triumf, pentru ca arata ca oamenii tin minte un film, daca s-au indragostit de el. Filmul lui Anderson s-a lansat in martie, o data neobisnuita pentru pretendentii la Oscar. Nu sunt un fan al lui Wes Anderson, dar acest film mi-a placut foarte mult. Birdman este o reusita pentru cei de la Fox Searchlight, care au reusit sa vanda acest film ciudat, bizar, dar interesant. Nu am crezut niciodata ca va ajunge printre finalisti, dar mi-am adus aminte ca este vorba de un actor torturat sufleteste si cand te ganbesti cine voteaza, nu m-a mirat alegerea. Insa, nu stiu ce impact si cat rezoneaza cu lumea exterioara. De exemplu, American Sniper a facut in weekendul de lansare mai mult decat a facut in total Birdman....

 

 

 

 

Daca mi-ar fi zis cineva cand am vazut Boyhood ca asta va fi marele pretendent la Oscar sau ca va fi nominalizat, i-as fi spus ca e nebun. Este un triumf regizoral si mi-a placut metoda unica a lui Linklater, dar in rest....nimic. Pustiul a fost total inegal in interpretare, si probabil ca Patricia Arquette regreta ca a acceptat sa fie filmata pe decursul a 12 ani. Nu am simtit niciodata ca acesta este FILMUL...[....]  Pentru mine, filmul anului a fost The Imitation Game, eu lui i-as da Oscarul. "


BEST DIRECTOR - CEL MAI BUN REGIZOR

 

"Eu i-as da Oscarul lui Richard Linklater. A facut ceva extraordinar si pot sa separ filmul de regizor. Tylum a facut o treaba buna cu The Imitation Game, dar Linklater a incercat ceva provocator, nemaintalnit."


BEST ACTOR - CEL MAI BUN ACTOR

"Votez pentru Michael Keaton pentru ca mi-a placut foarte mult ce a reusit sa faca in acel fim. Il iubesc din multe motive, mai ales ca este un om cu capul pe umeri, care traieste in mijlocul tarii si face din cand in cand un film  si nu se considera un superstar. Mi-a placut fiecare interviu pe care l-a oferit, pare un tip foarte umil si recunoscator. Nu stiu cand va mai prinde o sansa ca asta, ceilalti candidati o vor mai avea.Keaton creeaza un personaj de la zero, pe cand ceilalti, interpreteaza personaje care au existat in realitate. Eddie Redmayne a facut un rol superb jucandu-l pe Stephen Hawking, dar eu cred ca Oscarul il merita de pe deplin Micheal Keaton."




BEST ACTRESS- CEA MAI BUNA ACTRITA

"Imi pare rau ca Jennifer Aniston nu a fost nominalizata, dar Cake nu a fost un film grozav. M-am bucurat sa o vad pe Marion Cotillard nominalizata, a facut o o treaba extraordinada. Dar cred ca stim deja cine este castigatoarea. Dupa ce am vazut <<Still Alice>> mi-am zis ca gata, aceasta cursa e incheiata. De acum incolo, vor fi alte patru actrite care vor schimba zeci de rochii si vor participa la 5000 de cine stiind ca nu au nicio sansa in fata ei. Votul meu se duce catre Julianne Moore.


Cititi articolul in intregime pe Hollywood Reporter


Galerie foto

Cele mai citite

(P) Cele mai populare tipuri de pizza picantă
Pizza este cel mai îndrăgit preparat din lume, iar consumul său este mare chiar și în țări cu tradiții culinare total diferite. 
Citeste mai mult ►

Modifică setările cookies