De la berea Heineken la Olimpiada, producatorii lui Skyfall au exploatat fiecare posibilitate de conexiune a lui James Bond cu brandurile. Bond este un icon cultural, produsul unei francize cu incasari de 5 miliarde de dolari. Intre 25% si 50% din populatia lumii a vazut cel putin un film Bond in viata lor.
Filmele de top au in distributie branduri de top. Nu mai este suficient de multa vreme sa promovezi un film doar prin postere si trailere. Insa campania de marketing din spatele celui de-al 23 capitol din saga lui James Bond arata ca nu exista nicio limita. Filmele cu James Bond au fost intotdeauna inovative, futuriste, fascinante si de o creativitate tehnologica fara limite. Producatorii lui Skyfall au castigat aproape o treime din bugetul de 200 de milioane ale filmului, doar din promovarea de produse.
Nu e de mirare ca fiecare barbat isi doreste in sinea lui sa fie James Bond. Calatorii in jurul globului, masini luxoase, gadget-uri de ultima ora, garderoba in tendinte si femei splendide, suna a raiul pe pamant pentru orice barbat. Ce marci faimoase intalnim in Skyfall? De la costumele impecabile ale lui Tom Ford, simbolul gentlemanului britanic perfect imbracat, la Sony Vaio al lui Q, geniul gadgeturilor pentru serviciile secrete britanice, brandurile de lux si nu numai au invadat lumea agentului 007. Tom Ford a creat peste 60 de costume la comanda pentru Daniel Craig, la un pret speculat de 10.000 de dolari costumul. "Am apelat la Tom Ford, care a creat costumele la comanda. Sunt exceptionale. Materialele sunt incredibile. Aceste costume sunt indestructibile. Orice s-ar intampla, Daniel se ridica, iar costumul arata impecabil. Toate costumele din acest film sunt realizate manual, la comanda si am reusit sa-i imprimam personajului un look modern, adecvat anului 2012", a declarat Jany Temime, designerul de costume de la "Skyfall". Ochelarii de soare pe care ii poarta Daniel Craig sunt tot marca Tom Ford - Marko ( 280 de euro perechea).
Coca Cola Zero s-a promovat in acest an folosindu-se de celebra tema muzicala a francizei, iar Procter & Gamble a colaborat cu Eon Productions pentru a crea un parfum - The James Bond 007 Fragrance, primul parfum dedicat spionului britanic. Brandul de ceasuri de lux Omega a produs 5007 de modele in editie limitata, numite Planet Ocean Skyfall. Acesta este modelul pe care Daniel Craig il poarta in noul film si costa 6.500 de dolari. Ceasuri Omega au fost purtate in trecut si de Pierce Brosnan, modelul Rolex fiind abandonat dupa era Timothy Dalton pentru ca ajunsese prea comun, potrivit producatorilor. Spre desosebire de celelalte branduri care lupta pentru o sansa de a se asocia cu James Bond, Omega a fost abordat in urma cu 18 ani de producatorii filmului. Marca Omega era preferata de membri ai Royal Navy (Marina Regala a Regatului Unit) si pentru ca in cartile lui Ian Fleming, James Bond este si un soi de comandant in Marina Regala Britanica, alegerea a venit in mod firesc. Se asteapta ca ceasurile Omega Skyfall sa aduca venituri de 32 de milioane de $ pentru celebrul brand.
Marca de automobile de lux Aston Martin si-a facut o traditie in a face product placement in filmele cu James Bond, comunicata in acest an printr-un trailer aniversar dedicat celor 50 de ani de colaborare. Aston Martin va juca un rol important pentru agentul 007 si in Skyfall.
Noua Fata Bond - seducatoarea Berenice Marlohe a purtat in film bijuterii create special de Swarovski. Si cum James Bond se adapteaza mereu vremurilor moderne - Xperia T, cel mai performant telefon Sony- este noul telefon folosit de Daniel Craig in Skyfall. Sony desfasoara pentru promovarea smartphone-ului Xperia o ampla campanie de promovare la nivel global, inspirata de aventurile agentului James Bond. Britanicii sunt sedusi de ceva vreme cu spoturi pentru tabletele X-Peria si Sony Bravia TV, ambele facandu-si aparitia in film.
Timp de jumatate de secol, James Bond a baut in filme vodca cu martini, insa Heineken a reusit in sfarsit sa convinga faimosul spion britanic inventat de Ian Fleming sa treaca la bere. Compania Heineken si producatorii lui Skyfall au cazut la o intelegere in urma caruia Daniel Craig a filmat o reclama pentru celebra bere olandeza. Heineken a platit cateva milioane de euro pentru spot care contine scene filmate la Gara de Nord din Timisoara. Un punct de referinta in istoria plasarii de branduri in filme este secventa in care James Bond (Sean Connery) comanda un martini cu vodca in Dr. No, lansat in 1962. Industria bauturilor alcoolice considera ca acest moment constituie elementul cheie ce a declansat schimbarea preferintei consumatorilor de la gin la vodca. In decursul anilor, vodca prezentata in filmele James Bond a cunoscut o schimbare de brand de la Smirnoff la Finlandia.
„Am avut mai multe relatii comerciale, cu diverse companii, pentru a putea produce acest film. Fara aceste contracte publicitare n-ar fi fost posibila aparitia filmului. E o situatie nefericita, insa asa merg lucrurile”, a explicat Daniel Craig. Producatorii au specificat insa ca niciunul dintre brandurile de lux nu platesc pentru ca produsele sa apara in film, in schimb cheltuiesc milioane pentru campania de promovare a filmului. Spre exemplu Heineken cheluieste 75 de milioane de dolari pentru a promova Skyfall la nivel mondial. Fara acesti bani filmul nu s-ar fi putut realiza niciodata. Blockbusterele moderne nu au nevoie doar de un buget superior, ci si de o campania costisitoare de marketing. Tinand cont ca studiorile MGM s-au declarat falimentare in 2010, banii sunt bineveniti. Specialistii anunta pentru Skyfall incasari mondiale intre 700 de milioane si un miliard de dolari. James Bond is back!