marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

(P) 5 greșeli prin care îți poți pierde clienții din magazin

Deții un magazin fizic și vrei să-l faci mai profitabil?
(P) 5 greșeli prin care îți poți pierde clienții din magazin

Deși marketingul joacă un rol important în asta, să te focusezi pe atragerea clienților noi nu este suficient. De multe ori, aceștia se vor pierde din cauza unor greșeli de care s-ar putea să nu fii conștient. Iată cinci dintre cele mai frecvente și soluții pentru ele.

1. Angajarea unui personal nepregătit

Unii oameni au nevoie de asistență pentru a cumpăra anumite produse. Din păcate, este posibil ca majoritatea angajaților tăi să nu știe nimic legat de ceea ce se află pe rafturi în afară de prețuri. Totuși, clienții se așteaptă să primească și alte informații. Aceștia au nevoie de îndrumare pentru a decide dacă se merită să facă o achiziție sau să renunțe la idee. De aceea, îți trebuie un personal calificat, care să dețină cunoștințe despre produse.

2. Lipsa unei imagini profesionale

Magazinul tău trebuie să arate impecabil și să aibă un design care să-ți reprezinte brandul. Pe lângă asta, trebuie să fie mereu curat și să ofere clienților o experiență de cumpărături plăcută. Pentru a putea face asta, ai grijă la micile detalii. Spre exemplu, deși ai putea crede că muzica va crea o atmosferă relaxantă, nu este întotdeauna necesară. Iar când e dată prea tare, calitatea sunetului este slab sau melodiile sunt nepotrivite pentru public, nici acest lucru nu va fi apreciat. Există și alte aspecte care strică imaginea magazinului, cum ar fi băile murdare, mobilierul vechi sau lumina excesivă din încăpere. Asigură-te că te ocupi de aceste probleme și încearcă să păstrezi imaginea cât mai profesională.

3. Insistența față de clienți

Unele persoane intră în magazin având intenția de a cumpăra cât mai multe produse. Însă, uneori renunță la gând și pleacă cu mâinile goale. Acest lucru se întâmplă deoarece comerciantul propune prea multe produse spre vânzare și insistă legat de calitatea lor, chiar dacă clientul spune că nu este interesat. Amabilitatea și politețea sunt factori esențiali în vânzări. Dar cei care îți trec pragul trebuie să hotărască ei înșiși dacă au nevoie de produsele tale sau nu. De aceea, oferă-le acest drept! Un simplu zâmbet alături de un salut și o întrebare de tipul “Cu ce vă pot ajuta?’’ sunt suficiente.

4. Diferența de prețuri în raport cu competiția

Prețul nu este factorul principal în decizia de cumpărare. Unii oameni vor alege magazinul tău deoarece este mai apropiat de casă, mai puțin aglomerat sau are produse mai calitative decât celelalte magazine din zonă. Prin urmare, ai putea fi tentat să majorezi prețurile, în ideea că așa vei obține profit. Însă această strategie nu funcționează în realitate. Deși poți vinde produsele mai scump decât într-un supermarket, diferența dintre prețuri nu ar trebui să fie foarte mare. În caz contrar, vei alunga o bună parte din clienți.

5. Sistemele de gestiune ineficiente

Când magazinul tău se află la început de drum, vânzările, fluxul de numerar și aspectele ce țin de contabilitate nu reprezintă o problemă. Însă odată cu trecerea timpului, va trebui să te extinzi, iar casa de marcat nu va mai face față cerințelor. De aceea, ar fi bine să investești cât mai curând într-un soft de gestiune magazin de la freyapos.ro. Cu ajutorul lui, tranzacțiile se vor desfășura mai rapid și vei obține mai multe date de la clienți. De asemenea, îți vei putea monitoriza mai ușor angajații și progresul acestora. Cu alte cuvinte, freyapos.ro îți pune la dispoziție un soft care se integrează perfect pentru nevoile afacerii tale, indiferent de stadiul acesteia.

Cum să ai un magazin profitabil

Deși majoritatea cumpărăturilor s-au mutat în mediul online, magazinele fizice încă pot fi afaceri profitabile. Totuși, unele greșeli precum angajarea unui personal nepregătit sau lipsa unei imagini profesionale vor alunga o parte din clienți. Din fericire, poți face lucrurile mai bine, urmând sfaturile de mai sus.



Modifică setările cookies