marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

(P) Cum alegem un termen de plata realist?

Pe măsură ce îți configurezi afacerea, vei fi nevoit să stabilești o politică de facturare și de plăți. Alegerea condițiilor corecte de facturare este o problemă importantă, pentru că îți guvernează modul în care vei fi plătit. Cum îți afectează condițiile de facturare afacerea
(P) Cum alegem un termen de plata realist?
Termenii de facturare sunt importanți, pentru că au un impact mare asupra afacerii tale. Modul în care gestionezi facturarea poate face diferența și în relațiile cu clienții. Atunci când nu există termeni clari și ești, constant, în așteptarea plății, aceasta îți poate tensiona relația cu clientul. Consecvența în politica de facturare este de dorit dar, în unele cazuri, s-ar putea să nu funcționeze. Această situație s-ar putea întâlni în condițiile în care clientul tău este o companie mare, care are deja propriile politici de facturare. Cu toate acestea, dacă ai șansa de a stabili termenii, asigură-te că urmezi modelul cu rezultatul cel mai bun din punct de vedere al termenilor de plată și cu atenția cuvenită pentru nevoile proprii ale clientului.
 
Ia în considerare condițiile de plată
Cea mai importantă condiție, în această situație, este să afli, mai întâi, care sunt obiceiurile normale de plată ale clientului.
 
Îți place să facturezi de două ori pe lună? În majoritatea cazurilor, această politică nu ar fi problematică. Dar, pot fi unii clienți care achită o dată pe lună, ceea ce necesită trimiterea facturilor în anumite zile pentru plată. Pentru cele mai multe cazuri, se facturează în 15 a lunii și în ultima zi a lunii. Cu toate acestea, dacă o companie are propriile condiții de plată și ești de acord cu ele, poți face o excepție.
 
Cât de curând dorești plata?
Dacă acționezi pe principiul conform căruia clienții vor plăti cu întârziere, termenele de scadență mai scurte pot avea rost. Gândește-te la stabilirea termenelor de scadență în termen de 14 sau 15 zile. Acest interval de timp mai scurt înseamnă că, de fapt, clienții, chiar dacă plătesc cu o săptămână sau două întârziere, plătesc tot în termen de 30 de zile.
 

Cât de fiabil este clientul?
Nu uita de fiabilitatea clientului atunci când stabilești condițiile de facturare. Poți face, în prealabil, o verificare de status fiscal online al clientului, unde vei beneficia de o analiză fiscală aplicată acestuia. Atunci când stabilești termeni pentru un client nou, care ar putea fi nesigur, gândește-te la stabilirea unui termen de plată de o săptămână, pentru a începe. Acest lucru îți va oferi o idee despre locul exact în care se află.
 
Include o taxă de plată târzie
Ia în calcul adăugarea unei taxe la facturile plătite târziu. De cele mai multe ori, aceste taxe încep atunci când o factură este plătită cu minim 30 de zile întârziere. Dacă percepi o taxă cu întârziere de 30 de zile, iar data scadenței tale este de 15 zile, asigură-te că trimiți un memento în ziua 16. Anunță clientul că factura era scadentă și că va exista o taxă de întârziere în alte 15 zile.

Fii clar cu privire la condițiile tale de facturare
Indiferent ce ai decis cu facturarea, asigură-te că termenii sunt clari și sunt conveniți în prealabil. Termenii trebuie incluși în contractul tău de muncă sau enumerați clar într-un e-mail. În orice caz, clientul tău ar trebui să fie de acord cu ei înainte de a continua. Toate informațiile trebuie trecute pe factură, iar termenii și data scadenței, precizați clar.
 

 
Cu puțină planificare, este posibil să alegi condițiile de facturare care funcționează cel mai bine pentru tine și să te asiguri că vei fi plătit atunci când ai nevoie de bani. Succes!

Galerie foto


Modifică setările cookies