Avengers: Age of Ultron, super eroii si demonii lor

Cum poti sa iti depasesti propriul record? Ei bine, Joss Whedon a reusit si de aceasta data sa livreze un film cu super eroi care sa devina un etalon pentru gen,

"I tried to create a suit of armor around the world, but I created something terrible. (Tony Stark/Iron Man)

"There are no strings on me!" (Ultron)

In The Avengers: Age of Ultron, Tony Stark il creeaza pe Ultron, un robot dotat cu o uimitoare inteligenta artificiala. Acesta ar trebui sa evalueze pericolele si sa controleze armata de roboti a lui Stark, doar ca Ultron va declara curand razboi rasei umane. Insa, dotat cu puteri nebanuite si invincibil in invelisul sau de adamantium, robotul se arunca impotriva New York-ului, Iar asta ii pune pe Razbunatori in cea mai grea misiune de pana acum: pe de o parte, ei sunt singurii capabili sa ii tina piept, dar in acelasi timp aceasta lupta ii zdruncina puternic.

Iron Man, Capitanul America, Thor, Vaduva Neagra si Hulk au nevoie de resurse iesite din comun, dar si de multa siretenie pentru a-l infrunta pe genialul robot, in stare sa controleze mintile oamenilor si sa emita radiatii si unde electromagnetice.

Daca esti fan Marvel, acest film va va unge pe suflet. Are toate "ingredientele" pe care un fan le cauta intr-un astfel de film: efecte speciale exceptionale, un erou negativ interesant, captivant si malefic, umor, tensiune si mai ales, personaje de care nu are cum sa nu iti placa. Fiecare dintre personaje are mai mult spatiu sa isi expuna povestea si se vede ca actorii de la Robert Downey Jr la Chris Hemsworth se inteleg de minune si se distreaza facand aceste filme.

Ultron mi-a placut cel mai mult in aces film. Discursurile sale despre cum omul creeaza mereu arme de distrugere pentru a mentine pacea, cum omul cauta mereu razboiul si creeaza ceva ce poate distruge arata si faptul ca Joss Whedon a vrut un film mai matur, lasand in plan secundar umorul de gasca de copii, asa cum era in primul film. Whedon s-a intrecut in sine si cu terhnica CGI cu care e creat Ultron, care beneficiaza de vocea absolut geniala a lui James Spader. Umanizat, siret si foarte expresiv, Ultron este mai mult decat un robot si devine un personaj de sine statator, care iti da fiori atunci cand il vezi.  Nici de aceasta data nu lipsesc glumele, luptele de testosteron intre Iron Man, Thor sau Captain America, dar miza este mult prea mare de aceasta data. Fiecare dintrei Razbunatori va fi nevoit sa isi infrunte proprii demoni.

Interesanta este si evolutia lui Tony Stark, care nu mai e la fel de increzator si trebuie sa gaseasca noi solutii de a salva omenirea si de a-si opri propria creatie. Insa, cei care vor fura atentia de multe ori sunt noii eroi Quicksilver (Aaron Taylor-Johnson) si Scarlet Witch (Elizabeth Olsen). Mi-a placut mult abordarea actorilor, integrarea lor in poveste si cred ca echipa Avengers se va extinde in urmatoarele filme.

Fanii vor avea placerea sa-l vada pentru prima data pe Vision (Paul Bettany) care este superb creat vizual, in antiteza cu Ultron. Daca Ultron este prototipul inteligentei artificiale care se razvrateste impotriva creatorului sau, Vision este la polul opus, imaginea Salvatorului, a inteligentei artificiale perfecte.

Avengers: Age of Ultron
arata inca o data de ce Marvel va domina aceasta industrie pentru inca foarte multi ani. Am ras, am stat in tensiune, am ramas cu gura cascata la efectele CGI si mai ales, m-am distrat si chiar nu-mi doream ca filmul sa se termine. Iar asta zic ca spune multe :)

Verdict: 9/10