Snow White and The Huntsman: o poveste intunecata reinventata cu multa imaginatie si splendoare

2012 e plin de Albe ca Zapada. Dupa "Mirror, mirror", o poveste ilustrata superb de Tarsem Singh, cu Lily Collins in rolul printesei, a venit randul lui Kristen Stewart, vedeta seriei Twilight sa ne arate o Alba ca Zapada cum nu s-a mai vazut, in Snow White and the Huntsman. Doar ca de aceasta data, Alba ca Zapada este inarmata cu sabii si armura, se bate si nu se sfieste sa mearga pana la capat intr-o lupta.

Snow White and the Huntsman/Alba ca Zapada si Razboinicul Vanator nu se adreseaza  copiilor si este o versiune sumbra, in care printesa se transforma intr-o razboinica, pentru a se salva si a invinge-o pe celebra Regina Malefica.

Primul film regizat de Rupert Sanders este  bun, in special  la nivel vizual, unde este realizat exceptional, iar  povestea este reinventata cu multa imaginatie si creativitate. Din punct de vedere al interpretatarilor, Charlize Theron este cea care joaca impecabil rolul negativ al Reginei Malefice, iar prezenta ei ridica destul de mult filmul.

Cu scene ce aduc aminte de Lord of the Rings, efecte speciale superbe si o atmosfera intunecata, Alba ca Zapada si Razboinicul Vanator te prinde de la inceput si te face sa uiti ca privesti un basm, ci asisti la o batalie epica intre Bine si Rau.

Regizorul Rupert Sanders a avut curajul sa ia basmul fratilor Grimm si sa aduca in prim plan latura intunecata pe care acestia au construit-o si care, de cele mai multe ori e uitata.

Pentru asta a creat peisaje care iti taie rasuflarea si te duc cu gandul la Lord of The Rings, dar a ales si actori pe masura. Cel mai mare merit il are Charlize Theron, care ii eclipseaza pe toti cand apare pe ecran. Malefica, cruda si razbunatoare, Theron portretizeaza o Regina Malefica fara scrupule, de gheata si care nu are limite cand vine vorba de propriul ei interes.

Povestea ramane, in mare aceeasi, doar ca modul in care regizorul a ales sa o spuna face acest film sa fie deosebit.

Regina Malefica (Charlize Theron) o tine prizoniera pe Alba ca Zapada (Kristen Stewart) vreme de 11 ani. Cand reuseste sa evadeze, pe urmele printesei e pus Vanatorul (Chris Hemsworth), un barbat dur, care si-a pierdut nevasta, speranta, increderea si isi ineaca amarul pe cat de mult poate in alcool. Un foarte bun luptator, acesta primeste ordine de la Regina Malefica sa o prinda si sa o omoare pe Alba ca Zapada. Printesa reuseste sa-l convinga pe Vanator sa-i devina mentor si sa o transforme in razboinic, iar impreuna sa o detroneze pe Mama Vitrega.

Sanders se concentrezea destul de mult pe transformarea Albei ca Zapada dintr-o fetita inocenta si care n-are habar despre ce se intampla in jurul ei, intr-o tanara razboinica si dornica sa isi recupereze ce i se cuvine de drept. Insa, cea care fura toata atentia este Regina Malefica, o figura tragica, ce nu se poate linisti cu gandul ca imbatraneste. Sanders merge mai departe si ofera explicatii pentru rautatea reginei, un lucru care n-a fost expus atat de mult in versiunile anterioare.

Probabil ca fanii actritei Kristen stewart se vor imbulzi sa o vada in rol de printesa. Desi este perosnaj principal, firul narativ o aduce mai mult in prim plan pe Regina Malefica, asa ca vedeta seriei Twilight nu are parte de multe momente dificil de jucat, insa se descurca onorabil. Personal, prefer aceasta versiune si aceasta intepretare decat versiunea lui Tarsem Singh "Mirror, mirror" cu Lily COllins, care a fost impecabil din punct de vedere vizual, dar care a dezamagit la scenariu.

Chris Hemsworth, care a devenit celebru dupa filmele Thor si The Avengers, este la fel de simpatic si placut ca si in celelalte filme. Probabil ca il vom mai vedea pe marile ecrane, mai ales ca usor, usor arata ca este talentat si cred ca poate incerca si roluri mai complexe.

Nu lipsesc nici pitcii, care au fost miscorati digitali si sunt interpretati de actori celebri ca Ian McShane, Bob Hoskins sau Ray Winstone. Si da, sunt opt, nu sapte, dar veti vedea  de ce.

Este uluitor pentru un regizor aflat la debut, cat de bine a stiut sa balanseze povestea in sine cu atmosfera sumbra si efectele speciale. Fara sa exagereze intr-o directie mai mult decat in alta, fara sa foloseasca mai multe clisee decat e nevoie, Sanders ofera pentru prima data o versiunea a Albei ca Zapada potrivita adultilor, pastrand magia povestii originale.