The Avengers/Razbunatorii are mai putin de 2 saptamani de cand s-a lansat in cinematografe iar cifrele au socat si impresionat pe toata lumea: 207 milioane de dolari doar in SUA si 700 de milioane de dolari in toata lumea. Cum a reusit productia care a costat 220 de milioane de $ sa atinga aceasta performanta?
Succesul filmului regizat de Joss Whedon nu a fost tocmai un soc, insa amploarea sa da. Filmul vine intr-o perioada in care productii cu bugete uriase ca John Carter sau Battleship nu au rupt gura targului, asa ca performantele sale merita apreciate si mai mult. La fel de uimitor este si faptul ca pelicula desi are o distributie plina ochi de vedete ca Iron Man (Robert Downey Jr), Hulk (Mark Ruffalo), Captain America ( Chris Evans), Thor ( Chris Hemsworth), Hawkeye ( Jeremy Renner), Black Widow (Scarlett Johansson) si Nick Fury (Samuel L. Jackson) a reusit sa pastreze un buget rezonabil pentru acest gen de productie. Revista Hollywood Reporter a analizat cinci motive ascunse care au dus la reusita formidabila a filmului.
1. Un plan de marketing dezvoltat timp de 5 ani
The Avengers a beneficiat de un lucru pe care niciun alt film nu l-a mai avut pana acum: a fost "marketat" in SUA inca din 2007 cand au aparut primele imagini cu Iron Man. Cateva luni mai tarziu, dupa ce Iron Man strangea in SUA, 98 de milioane de dolari in weekend-ul de deschidere, presedintele Studiourilor Marvel,Kevin Feige anunta ca vrea sa faca inca 4 filme: The Incredible Hulk, Iron Man 2, Thor si Captain America, toate insa aveau sa culmineze cu un film care ii va reuni pe toti super eroii.
Primul film Iron Man promova, la final, cu o scena scurta, ideea Razbunatorilor, insa pe atunci doar fanii benzilor desenate intelegeau mesajul. Fiecare film lansat de Marvel in ultimii 5 ani l-a pregatit pe acesta. Daca nu esti fanul lui Captain America, nu-i nimic te duci la The Avengers sa-l vezi pe Iron Man ( Robert Downey jr) sau pe Black Widow (Scarlett Johansson). "Marvel si-a pregatit acest film cu fiecare productie lansata in ultimii ani. Este ceva ce nu s-a mai facut pana acum" a declarat un producator pentru publicatia The Hollywood Reporter.
2. Un om. O singura viziune - Kevin Feige
La 39 de ani, presedintele studiourilor Marvel este omul cheie din spatele marilor succese ale casei de productie din ultimii ani. Kevin Feige cel care a reusit sa aduca pe marile ecrane filme ca trilogia Spiderman, seria X Men, The Incredible Hulk, Iron Man, Thor sau Captain America.
Productiile sale au facut incasari de peste 4.8 miliarde de dolari, anuntau cei de al New York Times in 2011. "Fiecare super erou este introdus in acest film de parca nu ar mai fi existat pana acum. Publicul ii va vedea cum nu i-a mai vazut pana acum" a povestit acesta.
Warner Bros incearca de cativa ani buni sa creeze un univers comun al super eroilor Superman, Batman si Wonder Woman, reuniti sub numele de Justice League, insa ceea ce le lipseste este un tip ca Feige care sa uneasca toate elementele. In aceasta vara trilogia lui Batman a lui Christopher Nolan ia sfarsit iar planurile studiourilor sunt de a face un reboot nu doar la franciza Superman, ci si la Batman. Deci nu ar fi exclus ca pe viitor sa vedem si la ei un astfel de proiect, ambitionati de succesul Marvel-Disney. Studioul Fox a incercat sa faca acest lucru cu X-Men, insa filmele nu au coeziunea universului care da succesul lui The Avengers.
3. The Avengers a ochit diverse segmente de public, nu doar unul singur spre deosebire de alte blockbustere
50% din cei care au mers la film in SUA unde s-au vandut peste 26 de milioane de bilete pentru primul weekend de lansare aveau peste 25 de ani, 40% din public a fost feminin, 55% cupluri, 24 % familii. Filmul a aratat ca nu este doar pentru copii si adolescenti si ca nu este categoric doar pentru barbati.
4. Amuzament, popcorn si distractie 100%
Nu ai ras foarte mult la filme ca The Dark Knight sau Harry Potter, insa Razbunatorii i-au facut sa rada pe mai multi oameni decat orice alt blockbuster cu super eroi realizat pana acum. Meritul merge la regizorul Joss Whedon, 47 de ani, care a rescris scenariul filmului si l-a presarat cu glume, aluzii si ironii pe care fanii le-au inteles indiferent de varsta si le-au imbratisat. Cateva exemple: Iron Man se refera la costumul lui Thor ca "Shakespeare in the park" si ii trimite lui Chris Hemsworth replica "No hard feelings, Point Break!” aluzie la infatisarea lui in stil Patrick Swayze.
5. 3D-ul ramane capital
In SUA, 50% din public a vazut filmul in 3D. Bilete mai scumpe, rezulta incasari mai mari. De aici a venit grosul incasarilor - cam 177 milioane de dolari. La nivel international apetitul pentru 3D ramane destul de mare in tari unde prezenta la cinema este uriasa - Rusia, Brazilia si China. Trebuie tinut cont ca productia nu a fost turnata in 3D, ci convertita ulterior. Fanii au aflat de aceasta veste de abia la finalul lunii decembrie, anul trecut, cand filmarile erau deja incheiate de cateva luni. Deci echipa de cercetare din spatele filmului a intuit excelent faptul ca sunt multi amatori dispusi sa plateasca cu 30% in plus pentru o experienta de neuitat.
Aceasta este povestea primei nave de transport americane capturate de pirați în ultimele două secole.