Considerat unul dintre cele mai neconventionale filme din ultimii ani, Birdman a incheiat in forta un sezon plin de succese, primind statueta de aur pentru cel mai bun film, in fata productiei Boyhood, cotata ca favorita inaintea galei.
"Birdman" filmul regizorului mexican Alejandro Gonzalez Inarritu a fost recompensat cu trofeul Oscar pentru cel mai bun film al anului.
"Doi mexicani, castigatori, unul dupa altul? E suspicios, nu-i asa", a glumit regizorul Inarritu. "N-a fost un film usor, dar iata-ne aici. Le multumesc tuturor care m-au ajutat sa spun aceasta poveste. As vrea sa dedic acest film colegilor mei mexicani care inca traiesc acolo, dar si celor imigranti in aceasta tara, care merita tot respectul", a continuat acesta.
"Acest om este curajos, este un noroc pentru mine sa fiu aici, de ce sa nu recunosc", a spus si Michael Keaton.
In prima scena din Birdman il vedem pe Michael Keaton in chiloti, filmat din spate, levitand deasupra patului, cu privirea spre geam. Pare impacat, dar o voce din interioriul lui striga, filosofand despre lucruri mai mult sau mai putin importante.
De aici, urmeaza o aventura plina de culoare, de magie si plina de interpretari puternice, despre vanitate, celebritate si cinismul care predomina industria cinematografica. In filmul nominalizat la Oscar, Alejandro Gonzalez Inarritu isi poarta spectatorii printr-un labirint al trairilor si al emotiilor, "un rabbit hole" ca in Alice In Tara Minunilor.
Birdman expune drama traita de un fost actor din filme cu supereroi care vrea sa regaseasca gloria de odinioara cu ajutorul unui spectacol de teatru pe Broadway. Chinuit de faptul ca fanii sai l-au uitat si ca azi nu mai reprezinta nimic, Riggan vrea sa devina de neuitat cu o adaptare pe Broadway, prin care sa arate intregii lumi ca el este inca un spirit viu al actoriei. Pare ironic ca in rolul principal il regasim pe Michael Keaton, si el un fost actor de super eroi, fiind celebru pentru portretul sau din filmele cu Batman regizate de Tim Burton in anii ’90.
Una dintre cele mai captivante scene din film este cea in care Michael Keaton alearga doar in chiloti intr-un Times Square ultra aglomerat, in New York. Scena este formidabila atat compozitional, cat si intepretativ. Dar succesul sta in faptul ca a a fost filmata dintr-un singur cadru, pentru a-i oferi autenticitate. Astfel, totul este natural, inclusiv turistii mirati, care se holbeaza in cadru la iesirea actorului. In mod normal, pentru o astfel de scena, s-ar fi oprit circulatia si s-ar fi folosit figuranti, dar bugetul limitat, de doar 18 milioane de dolari, nu le-a permis asta realizatorilor. Abia si-au putut permite 40 de figuranti pentru tot filmul.
O tânără care vrea cu disperare să devină faimoasă pe internet reușește să atragă atenția atunci când se preface că este supraviețuitoarea unui atentat. Dar oare a meritat?