Margaret Avery (1986)
In 1986, actrita de culoare Margaret Avery era nominalizata lacategoria cea mai buna actrita in rol secundar. Pentru a se promova, actrita a ales o reclama pe care scria: "Doamne, numele meu este Margaret Avery. Am fost binecuvantat de Steven Spielberg sa joc rolul lui Shug Avery in The Color Purple. Acum, sunt in competitia pentru cea mai buna actrita in rol secundar, alaturi de niste actrite foarte talentate si ma simt onorata. Doamne, cred ca acum a venit momentul ca cei din Academia American de Film sa decida daca eu sunt cea care merita." In acel an, castigatoare a fost Angelica Houston, iar Avery a fost criticata pentru modul ipocrit in care a ales sa se promoveze.
Coca Cola (1985)
In 1985, Coca-Cola avea in plan sa difuzeze in timpul decernarii Premiilor Oscar, o reclama in care sa promoveze melodia din Ghostbusters, care se afla in cursa pentru cel mai bun cantec. Pentru a fi corecti fata de celelalte pelicule nominalizate la acesta categorie, Academia Americana de Film le-a propus celor de Coca-Cola sa mai faca inca alte 4 spoturi care sa foloseasca toate cantecele nominalizate: "Let's Hear It For The Boy," I Just Called to Say I Love You," "Footloose," si "Against All Odds (Take a Look at Me Now). Coca-Cola a respins oferta, iar castigator a iesit "I Just Called to Say I love You", folosit in The Woman in Red.
Gangs of New York (2004)
In 2004, campania de promovare a filmului Gangs of New York la Oscar, s-a terminat cu un mare fiasco. Intr-o reclama publicata in Los Angeles Daily News si Long Beach Press-Telegram, Miramax s-a folosit de fostul presedinte al Academiei Americane de Film, pentru a promova pelicula regizata de Martin Scorsese: "Robert Wise, castigator a doua Premii Oscar declara ca Martin Scorsese merita Oscarul pentru The Gangs of New York." Membrii Academiei au fost scandalizati de reclama, care a dus la un scandal monstru cand s-a aflat ca textul a fost inventat de publicistul de la Miramax. Conform LA Times, o parte dintre votanti au vrut sa isi schimbe decizia sa si aleaga alt film. Ca rezultat, organizatorii Oscarurilor au decis sa fie interzisa orice fel de mentionare a numelor celor din Academie in campaniile de promovare a filmelor pentru Oscar, iar cei care incalcau regula riscau sa fie dati afara.
Criza afecteaza Oscarurile (2009)
In 2009, a avut loc o premiera la Gala Premiilor Oscar. Pana atunci, niciodata in istoria evenimentului nu au existat reclame ale altor filme decat cele nominalizate in timpul galei. Insa, din acel an lucrurile s-au schimbat. Constransi de situatia economica, Academia Americana de Film a acceptat ca si alte filme sa se promoveze in timpul galei. Pana atunci, reprezentantii Academiei sustineau ca nu vor sa amestece arta cu afacerile si nici sa creeze confuzie intre spectatori pentru ca acestia nu ajunga sa creada ca se stiu castigatorii dinainte.
Jeff Bridges (2010)
Pentru editia din 2010 a Premiilor Oscar, compania Hyundai pregatise 7 spoturi, ale caror voice-over era Jeff Bridges, aflat pe lista nominalizatilor. Insa, cei din Academia Americana de Film n-au fost de acord, si cu cateva saptamani inainte au anuntat ca nu vor lasa reclamele sa fie difuzate. Hyundai a fost nevoita sa gaseasca alti sapte actori care sa fie voice-over: Kim Basinger, Richard Dreyfuss, David Duchovny, Catherine Keener, Michael Madsen, Mandy Patinkin si Martin Sheen. In acel an, marele castigator la categoria cel mai bun actor a fost Jeff Bridges.
Melissa Leo (2011)
In 2011, Melissa Leo a decis sa isi faca singura campania de promovare pentru Oscar. In loc sa ii lase pe cei de la Paramount sa o promoveze, actrita si-a platit singura o sedinta foto glamour, dupa s-a plans ca a fost data la o parte din cauza actritelor mai tinere nominalizate. Desi criticii au declarat ca aceasta va fi o lovitura de imagine, pana la urma Leo a luat premiul Oscar pentru rol secundar in The Fighter si a creat un alt moment memorabil cand a rostit spus "fuck" in timpul discursului de multumire.
The Iron Lady (2012)
Anul acesta, cei de la The Weinstein Company au ales un mod inedit de a o promova pe Meryl Streep la categoria cea mai buna actrita in rol principal. Acestia au trimis un email celor abonati la publicatia online The Hollywood Reporter; majoritatea erau chiar membrii Academiei Americane/ Acestia au primit textul urmator :"Au trecut 29 de ani de cand Meryl Streep a castigat Oscarul si cu siguranta merita sa il primeasca pentru The Iron Lady". Mailul a starnit discutii aprinse intre membrii Academiei si rivalii aflati in competitie, mai ales ca Academia Americana de Film nu accepta sa fie trimise mailuri in care sa fie promovat un film sau actor in defavoarea celorlalti.
Sursa: Business Insider