„Ultimul Vermeer”/„The Last Vermeer” este povestea nebunească, dar adevărată, a unui erou popular olandez care a înșelat naziștii cu milioane de dolari, vânzându-le tablouri false.
Producător desăvârșit și regizor debutant, Dan Friedkin a adus la viață, cu Guy Pearce în rolul principal, o poveste olandeză pe cât de bizară, pe atât de reală.
Guy Pearce a vorbit cu „Screen Rant” despre procesul de asumare a personajului, l-a lăudat pe colegul său, Claes Bang, și a împărtășit modul în care alege cele mai bune scenarii.
„Ridley Scott, producătorul filmului, mi-a adus la cunoștință acest proiect. M-a sunat și mi-a spus despre film, așa că mi-am făcut o idee despre poveste, iar apoi mi-a trimis scenariul. Îmi spusese deja despre ce personaj extravagant este Han Van Meegeren, iar Ridley a fost întotdeauna foarte amabil și elogios cu prestația mea în „The King's speech”. Cred că a crezut că orice are de-a face cu culoarea și mișcarea, eu sunt tipul potrivit”, a spus Guy Pearce despre primul său contact cu povestea.
„Am fost, evident, luat de natura personajului, care se împăunează, dar, în cele din urmă, și de latura mai vulnerabilă a acestuia - artistul care a eșuat aparent și care, prin urmare, încerca să supraviețuiască într-un alt fel. Dar povestea în sine este cu adevărat fascinantă. Fără a dezvălui prea multe, chiar dacă o privești doar ca pe un tip care vinde opere de artă foarte rare și scumpe - comori naționale din Olanda - unor naziști de rang înalt. Adică, este o afacere nebunească.”
Ce spune despre personajul său, Han Van Meegeren? „În mod clar, are un nivel de narcisism ieșit din comun. Cred că este un supraviețuitor destul de individualist. Un alt aspect interesant al acestei întâmplări, pe care nu îl aprofundăm în film, este că Han Van Meegeren a murit la șase săptămâni după proces. A avut două atacuri de cord și a murit șase săptămâni mai târziu”, ne mai dezvăluie Guy Pearce din istoria eroului principal.
Ce parte crede el că a fost mai dificilă? „Când am fost în Olanda, pentru a face acest film, am fost foarte conștient de faptul că nu trebuia să-i jignesc pe olandezi, deoarece încercam să joc acest personaj olandez. Întotdeauna vrei să faci orice personaj cât mai autentic cu putință, să reușești și să fii convingător. Așa cum spune Tom Hardy, „Există doar două feluri de actorie: convingătoare și neconvingătoare”. Indiferent dacă este vorba despre o persoană reală sau nu, tot îți dorești să se simtă autentic.”
Întrebat cum a colaborat cu actorul danez Claes Bang, actorul britanic a spus că „lucrul pe care îl găsesc la Claes este că pare a fi din alte vremuri, de modă veche. Felul în care arată este atât de frumos și de clasic; este chiar extraordinar. Este foarte intens și foarte inteligent, dar are și această calitate frumoasă, blândă, liniștită, relaxată. Imediat ce ne-am întâlnit, ne-am uitat unul la celălalt și am spus: „Da, e bine, bine”. Ne-am conectat instantaneu, iar acum suntem foarte buni prieteni. Ca și cu Dan Friedkin, care a regizat filmul. Dar cu Claes, cred că am simțit că venim din același loc, într-un fel. În afara Hollywood-ului, el din mica lui țară și eu din mica mea țară, și amândoi de aceeași vârstă. E un tip foarte sensibil, dar și inteligent, cu care e minunat să lucrezi.”
„Este minunat când lucrezi cu actori grozavi. Lucrul pe care îl spun mereu despre a fi actor este să lucrezi cu actori mai buni și să te hrănești reciproc. El este foarte sensibil, iar partea bună este că aveam o stenogramă grozavă. Putea să-mi spună: „Uite, te superi dacă încetinești cu replica asta? Pentru că am nevoie de timp să procesez asta și asta și asta”. Cred că, în general, el și cu mine puteam spune: „Sunt aici să te ajut. Dacă ceva nu mi se pare în regulă, o să-ți spun”. Eram foarte respectuoși unul față de celălalt, ceea ce a fost minunat.”
Filmul „Ultimul Vermeer”/„The Last Vermeer” este difuzat la Pro Cinema sâmbătă seară de la ora 20:30 și, în reluare, de la 01:15.