30. Much Ado About Nothing
Succesul in social media: 2013 a fost anul in care Joss Whedon si-a facut cont pe Twitter, fapt care l-a ajutat si in promovarea adaptarii dupa Shakespeare care a fost al patrulea cel mai popular film indie pe platformele de socializare.
Efecte in box-office: Fara sa aiba un succes rasunator in box-office, filmul lui Whedon a avut incasari de aproximativ 4 milioane de dolari, o suma considerabila, tinand cont ca bugetul a fost in jur de 500.000 de dolari.
29. White House Down
Succesul in social media: Regizorul Ronald Emmerich stie cum sa impresioneze, o privire in CV-ul sau fiind dovada clara a acestui lucru. Cel mai recent blockbuster al sau a facut furori pe retelele de socializare, fiind al 24-lea cel mai urmarit film pe Facebook, Twitter si Google+.
Efecte in box-office: Succesul media nu s-a reflectat si in incasari, White House Down nereusind sa depaseasca bariera celor 100 de milioane de dolari in SUA.
28. Epic
Succesul in social media: Filmul in care dimensiunile impresionante si amploarea personajelor sunt unele dintre punctele forte. Acelasi lucru se poate spune si despre succesul de pe retele de socializare, adica unul de amploare, tinand cont ca este cel de-al saselea cel mai apreciat film animat de pe Facebook.
Efecte in box-office: Cu incasari de aproape 260 de milioane de dolari, Epic poate fi considerat un succes de box-office, existand deja speculatii despre o continuare a productiei Pixar.
27. Planes
Succesul in social media: Desi numarul de fani nu a fost atat de ridicat pe cat se spera, Planes a ajuns totusi pe locul cinci in topul celor mai urmarite filme animate pe retelele de socializare.
Efecte in box-office: Cu un succes moderat, 150 de milioane de dolari, Planes nu se poate compara cu proiecte de anvergura ale celor de la Pixar, precum Toy Story 3, insa poate fi incadrat la categoria castiguri, tinand cont ca povestea este un spin-off la unul dintre cele mai populare branduri ale studiourilor.
26. Pacific Rim
Succesul in social media: Roboti si monstri luptandu-se intre ei? Cine nu ar iubi asta? Fanii au ajutat productia lui Guillermo del Toro sa urce pe locul zece in topul celor mai urmarite filme originale.
Efecte in box-office: Promovarea din social media s-a resimtit si in incasari atat in SUA, cat si la nivel global, reusind sa stranga 101 milioane de dolari in America, la care s-au adaugat peste 45 de milioane de dolari incasate doar in China.
25. The Conjuring
Succesul in social media: Oamenii nu s-au ferit sa afle informatii de pe platformele de socializare despre povestea cu fantome. Thriller-ul lui James Wan, cu Patrick Wilson si Vera Farmiga a fost al noulea cel mai popular film, la mica distanta de The Lone Ranger.
Efecte in box-office: Castigurile pentru The Conjuring au fost impresionante, reusind sa stranga in week-end-ul de deschidere 41,5 milioane de dolari, cu un nou record pentru filmele horror. Cu un buget de 20 de milioane de dolari, The Conjuring a avut incasari de 305 milioane de dolari la nivel mondial.
24. The Hangover Part 3
Succesul in social media: Al treilea si ultimul film din seria aventurilor cu haita de lupi a fost al doilea cel mai urmarit sequel pe retele sociale, cu de doua ori mai multi fani decat cel mai apropiat competitor, Iron Man 3.
Efecte in box-office: In ciuda recenziilor negative, The Hangover Part 3 a avut incasari de 350 de milioane de dolari, fiind depasit doar de cea de-a doua parte a francizei in topul comediilor.
23. The Smurfs 2
Succesul in social media: Cel de-al cincilea cel mai urmarit sequel din 2013 pe Facebook, povestea strumfilor continua sa fascineze.
Efecte in box-office: Cu toate acestea, The Smurfs 2 a avut incasari mai mici decat primul, adica 69 de milioane, in comparatie cu 142 milioane de dolari.
22. The Lone Ranger
Succesul in social media: Productia celor de la Disney a urcat pe locul opt in topul celor mai urmarite filme de pe platformele de socializare.
Efecte in box-office: Cu un buget de 225 milioane de dolari si o campanie de marketing de 100 de milioane de dolari, The Lone Ranger s-a dovedit a fi un esec de box-office, tinand cont ca a avut incasari de 225 milioane de dolari la nivel mondial.
21. This Is The End
Succesul in social media: Cu campanii de marketing agresive si aplicatii pe diverse conturi de socializare, cei de la Sony au aratat ca acesta este doar inceputul filmelor in social media. Iar acest lucru s-a vazut si la This Is The End, al saptelea cel mai de succes film pe retele de socializare.
Efecte in box-office: This Is The End a depasit bariera celor 100 de milioane de dolari la incasari, o cifra onorabila tinand cont ca bugetul filmului a fost 32 milioane de dolari.
20. World War Z
Succesul in box-office: Desi s-a confruntat cu diverse problemele legate de realizare si de buget, World War Z a avut parte de o promovare intensa pe retelele de socializare, aproape un milion de oameni fiind interesati de noutatile despre filmul cu zombi.
Efecte in box-office: World War Z a fost productia cu cel mai bun week-end de deschidere dintre toate filmele in care a jucat Brad Pitt, incasarile de pana acum fiind de 540 de milioane de dolari.
19. Dwayne Johnson
Succesul in social media: The Rock a fost al treilea cel mai urmarit actor pe retelele de socializare, cele mai importante filme ale sale despre care s-au cautat informatii fiind Fast and Furious 6 si Hercules: The Thracian Wars.
Efecte in box-office: Fast and Furious 6 a fost al treilea cel mai de succes film din 2013, cu 788 de milioane de dolari, Dwayne Johnson ridicandu-se la inaltime si cu GI Joe: Retaliation (371 de milioane de dolari) si cu Pain and Gain (86 milioane de dolari).
18. Before Midnight
Succesul in social media: Cel de-al treilea film al seriei a pus accentul pe comunicare, fapt care s-a transpuns si in maniera in care a fost perceput pe retele de socializare, Before Midnight fiind al treilea in topul filmelor indie.
Efecte in box-office: Cu incasari de 11 milioane de dolari, Before Midnight s-a apropiat destul de mult de Before Sunset, cu 15 milioane de dolari.
17. R.I.P.D.
Succesul in social media: Cine poate rezista unui film cu Jeff Bridges si Ryan Reynolds? In social media, nu foarte multi, tinand cont de faptul ca dintre toate filmele lansate si promovate in acest an, R.I.P.D. a fost de-abia al 29-lea cel mai urmarit.
Efecte in box-office: Cu un buget de 130 de milioane de dolari, R.I.P.D. nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor, reusind sa faca incasari de 75 de milioane de dolari.
16. Monsters University
Succesul in social media: Chiar daca a pierdut lupta cu Despicable Me 2 si The Smurfs 2, Monsters University ramane cel de-al treilea cel mai iubit film animat din acest an.
Efecte in box-office: Pe scurt, a fost un hit monstru pentru Pixar, devenind cel de-al patrulea cel mai de succes film al anului, cu peste 700 de milioane de dolari incasati.
15. The Internship
Succesul in social media: Cu un subiect mai mult decat legat de social media, The Internship s-a ridicat la nivelul asteptarilor, fiind al cincilea cel mai urmarit film de pe platformele de socializare.
Efecte in box-office: Rezultatele nu s-au vazut si in incasari si, cu un buget de aproape 60 de milioane de dolari, The Internship nu a avut incasari decat de 91 de milioane de dolari.
14. Turbo
Succesul in social media: Desi inca nu a fost lansat in Marea Britanie, Turbo se bucura de un succes impresionant pe retele de socializare, fiind al patrulea cel mai urmarit film.
Efecte in box-office: Lucrurile nu stau la fel de bine in ceea ce priveste incasarile, realizand in week-end-ul de lansare doar 5,8 milioane de dolari.
13. Mark Ruffalo
Succesul in social media: Nu este exact numele care ai crede ca ar putea face parte din acest top, insa promovarea filmului Now You See Me l-a ajutat sa urce in clasament, depasind nume precum Seth Rogen sau Channing Tatum.
Efecte in box-office: Cu incasari de peste 300 de milioane de dolari, Now You See Me este una dintre productiile care a excelat in aceasta vara in box-office-ul mondial.
12. The Way Way Back
Succesul in social media: Povestea despre un adolescent care incearca sa-si gaseasca vocea a urcat pe locul patru in topul celor mai cautate filme indie de pe platformele de socializare.
Efecte in box-office: Precum Little Miss Sunshine, The Way Way Back a avut incasari de 23 de milioane de dolari, in ciuda bugetului mic de doar 4,6 milioane de dolari.
11. Iron Man 3
Succesul in social media: Cu 15,5 milioane de like-uri pe Facebook, cel de-al treilea film din seria Iron Man este cel mai de succes la francizei.
Efecte de box-office: Iron Man este filmul cu cea mai mare crestere in box-office, cu 409 milioane de dolari acumulati numai in SUA, in timp ce la nivel mondial a depasit deja bariera de un miliard de dolari.
10. After Earth
Succesul in social media: Desi a avut incasari mediocre, After Earth s-a bucurat de o promovare importanta pe retele de socializare, reusind sa urce in top trei al celor mai urmarite productii cinematografice.
Efecte in box-office: After Earth a fost unul dintre cele mai slabe blockbustere ale acestui an, retelele de socializare transformandu-se in locurile unde filmul a inceput sa fie aspru criticat.
9. Chloe Grace Moretz
Succesul in social media: Adolescenta de 16 ani se bucura de succes in randul internautilor, astfel ca Chloe a urcat vertiginos in topul celor mai populare celebritati, depasindu-l chiar si pe Dwayne Johnson.
Efecte in box-office: Cu Carrie de-abia lansat, Chloe Grace Moretz a aparut in distributia a doua filme, Movie 43 si Kick-Ass 2, nici unul dintre ele nereusind sa exceleze in box-office.
8. The Spectacular Now
Succesul in social media: Drama indie regizata de James Ponsoldt a fost lansata la Festivalul de Film de la Londra, saptamana trecuta. Cu toate acestea, The Spectacular Now este deja cel de-al doilea cel mai urmarit film indie.
Efecte in box-office: Productia are pana acum incasari de 6,7 milioane de dolari, o suma respectabila pentru un film indie.
7. Fast and Furious 6
Succesul in social media: Tinand cont ca filmul ii are in distributie pe Dwayne Johnson si pe Vin Diesel, nu este nici o surpriza faptul ca Fast and Furious 6 a fost unul dintre cele mai urmarite filme, avand cea mai apreciata pagina de Facebook, cu peste 38,3 milioane de fani.
Efecte in box-office: Fast and Furious 6 a fost partea cea mai de succes a francizei, cu peste 800 de milioane de dolari incasati la nivel mondial.
6. Despicable Me 2
Succesul in social media: Minionii au dominat lumea retelelor de socializare, fiind cel mai urmarit film animat si al patrulea cel mai apreciat sequel in 2013.
Efecte in box-office: Despicable Me 2 s-a bucurat de succesul din social media, dar si de cel din box-office, reusind incasari de aproape 900 de milioane de dolari la nivel mondial.
5. The Great Gatsby
Succesul in social media: Cei de la Warner Bros. au facut totul pentru ca productia lor sa aiba o campanie de promovare cat mai buna, lucru care s-a simtit si pe platformele de socializare, fiind al doilea cel mai urmarit film al anului.
Efecte in box-office: Desi criticii s-au impartit in doua categorii, fanii lui DiCaprio nu au ezitat sa vada productia, asftel ca The Great Gatsby a devenit al doilea cel mai important film al sau, dupa Inception.
4. Leonardo DiCaprio
Succesul in social media: Actorul este cel mai popular barbat din randul celebritatilor care a fost urmarit pe Twitter, reusind sa stranga 1,2 milioane de fani noi.
Efecte in box-office: Leonardo DiCaprio nu a aparut in acest an decat in The Great Gatsby, iar cele aproape 350 de milioane de dolari realizate in box-office, par a fi o cifra onorabila pentru actor.
3. Emma Watson
Succesul in social media: Desi a avut aparitii in doar doua filme, Emma Watson s-a bucurat de o promovare intensa pe retele de socializare, cu peste 2,2 milioane de fani noi pe Twitter.
Efecte in box-office: Daca This Is The End a depasit bariera celor 100 de milioane de dolari, The Bling Ring a fost mai degraba un esec, avand incasari doar de 5 milioane de dolari.
2. Fruitvale Station
Succesul in social media: Filmele indie au avut un succes rasunator in acest an pe retele de socializare, un exemplu elocvent fiind Fruitvale Station.
Efecte in box-office: Datorita promovarii din social media, dar si a recenziilor pozitive, Fruitvale Station a avut incasari de 16 milioane de dolari, o suma rezonabila pentru un film indie.
1. Man of Steel
Succesul in social media: In randul celor urmarite filme non-sequel, Man of Steel conduce topul productiilor din social media.
Efecte in box-office: Man of Steel este cel mai de succes film care il are ca erou pe Superman, fiind foarte aproape sa atinga bariera unui miliard de dolari.