George Clooney si-a prezentat noul film la Berlin, insa primele recenzii nu sunt deloc favorabile. Ce spun criticii despre The Monuments Men

George Clooney si-a prezentat noul sau film, The Monuments Men, in premiera mondiala, la Festivalul de Film de la Berlin. Pe covorul rosu, alaturi de el, au fost vedetele filmului, ca Matt Damon, Bill Murray sau Matt Damon.

Proiectia filmului la Berlin n-a fost ocolita de evenimente neplacute, dupa ce, in mijlocul filmului, un barbat a tipat "Opriti filmul" pentru ca se simtea rau si avea probleme cu inima. Acesta a fost dus la spital, iar in scurt timp proiectia a fost reluata.

La conferinta de presa, jurnalistii au pus si intrebari care nu aveau nici o legatura cu filmul. O jurnalista l-a intrebat pe George Clooney daca isi da seama ce impacat are asupra femeilor si ca este constant prezent in fanteziile lor erotice. Actorul a fost amuzat si stanjenit de jurnalista. "Credeam ca o sa imi pui o intrebare" i-a replicat starul, conform IndieWire.

Din pacate insa pentru actorul-regizor, The Monuments Men nu a primit deloc recenziile la care se astepta toata lumea.  Cu o astfel de distributie si cu o regie semnata de el insusi, proiectul lui George Clooney era intens asteptat de cinefili. Cei mai indrazneti se gandeau si la potential de Oscar, atunci cand filmul trebuia sa se lanseze la finalul lui 2013. Data a fost mutata pentru luna februarie, iar filmul se dovedeste a fi nu tocmai impresionant.

Pe Rotten Tomatoes, celebrul agregator de recenzii din intreaga lume, The Monuments men are un scor rusinos, de doar 33%,obtinut din 49 de recenzii pozitive si 100 negative. Cei mai mult au criticat lipsa de curaj a lui Clooney, care s-a ferit sa isi puna eroii in situatii cu adevarat intense. Multi cinefili s-au plans chiar ca filmul este plictisitor si pare facut in gluma, cu cei mai buni prieteni ai lui Clooney.

The Monuments Men
prezinta lumea vazuta din interiorul unui pluton din Cel de-al Doilea Razboi Mondial, care are sarcina de a salva capodopere artistice de la hotii nazisti pentru a le returna proprietarilor de drept. Productia urmareste povestea unei echipe de istorici si curatori de la muzee, care isi unesc fortele pentru a redobandi piese de arta furate de nazisti. Acestia trec in spatele liniilor inamice si incearca sa le recupereze inainte ca Hitler sa le distruga. Scenariul este scris de Grant Heslov si George Clooney, acesta din urma ocupandu-se si de regie. Din distributie fac parte Matt Damon, George Clooney, Jean Dujardin, John Goodman si Cate Blanchett.

The Guardian: "The Monuments Men a avut premiera la Festivalul de la Berlin. Te-ai fi asteptat ca publicul sa fie sensibil in legatura cu subiectul, dar asta e ultima problema pentru The Monuments Men. De fapt, filmul lui Clooney este incarcat cu acest sentiment patriotic, sentimentul de sketch ajunge iritant, iar o operatiune la care in realitate au contribuit 300 de persoane, a fost redusa la 7 persoane. Distributia e buna, plina de nume talentate, dar filmul nu are forta. Doar cateva scene te fac sa te trezesti la viata."

Examiner: "In ciuda distributiei de vis pe care o are, acest film este monoton si arata ca o incercare esuatate de relua filmele din seria Ocean's. Filmul nu se ridica la nivel asteptarilor si nu isi gaseste foarte bine locul. Nu e nici comedie - doar cateva momente in care zambesti - si nu e nici drama. Actorii reusesc sa mai salveze dezastrul lui Clooney".

Cei de la Washington Post au oferit cea ma dura, poate prea dura, recenzie: "Daca respecti arta, atunci urasti filmul The Monuments Men. Este plin de clisee, iar George Clooney nu reuseste sa te convinga ca serveste arta, ci un cliseu, adica cel mai mare inamic al artei. Monuments Men este atat de prost, incat cuvantul arta trebuie inlocuit cu <<catelusi>> (n.r. in varianta originala, puppies). Cand regizori mediocri se apuca sa faca filme despre arta, ei simt nevoie imediat sa transforme totul in cliseu, chiar daca subiectul e arzator si serios. Desi pe intreaga durata a filmului, ne este reamintita constant ideea ca arta este idealul maret al umanitatii, cel care ne salveaza, ne reprezinta si ne invata cum sa fim umani, fiecare cuvant rostit din gura lui Clooney suna fals. Clooney trivializeaza povestea adevaratilor eroi care au facut orice pentru a salva ARTA."