Cele mai mari filme ale verii: 18 blockbustere pe care toata lumea trebuie sa le vada
27257
0
30 aprilie 2013 17:19
Cei de la Google sustin ca ca au gasit cheia pentru a prezice daca un film va fi un succes de box-office sau un esec. Google considera ca poate fi estimat succesul unui film in functie de cat de raspandit este un trailer si cat de cautat este in mediul online, scriu cei de la BusinessInsider.
Intr-un studiu numit "Quantifying Movie Magic with Google Search," cei de la Google sustin ca pot aniticipa succesul unui film in weekendul de debut, in functie de cautarile pentru trailer cu o luna inainte de lansarea productiei in cinema.
"Cele patru saptamani de dinaintea lansarii filmului in cinema ne pot livra informatii importante despre succesul filmului. Astfel, in functie de volumul de cautari si de interes in online aratat de utilizatori, putem prezice in proportie de 94% succesul de care se va bucura sau nu respectiva productie in box-office" sustin cei de la Google in studiul respectiv.
Conform celor de la Google, cu cat cauta mai multe lume un trailer pe internet, cu atat cresc sansele sale de a da lovitura in box-office. Cei mai multi utilizatori cauta un trailer cu o saptamana inainte de premiera, in timp ce se lanseaza filmul si la scurt timp dupa ce s-a lansat in cinematografe. Insa, o simpla cautare nu e suficienta, important fiind si volumul de click-uri.
"In saptamana de dinaintea lansarii unui film, daca acel film are cu 250.000 de cautari mai multe decat un alt film care se lanseaza in aceeasi perioada, este posibil ca acea pelicula sa faca incasari cu 4 milioane de dolari mai mult."
Cei de la Google sustin ca si cautarile pe Youtube sunt foarte importante. Conform studiului, oamenii de marketing ar trebui sa urmareasca ce titluri sunt cele mai cautate pe Youtube, cu o luna inaintea lansarii filmului pe care-l promoveaza.
Un alt lucu interesant este faptul ca cinefilii nu cunosc foarte bine programul de lansari si afla despre premiera unui film cu putin timp inainte, de cele mai multe ori, conform studiului realizat de Google. Atunci cand au fost lansate blockbustere ca The Hunger Games sau The Dark Knight Rises, utilizatorii au renuntat la sintagma "filme noi" si au cautat direct titlul filmului.
Alte informatii interesante dezvaluite de studiu sunt faptul ca un cinefil consulta 13 surse de informatie inainte de a alege ce film sa vada. 48% dintre cei care merg la cinematograf decid in ziua respectiva ce film vor sa vada. Asta inseamna ca marketerii trebuie sa fie prezenti constant si dupa weekendul de debut pentru a se asigura ca mesajele lor ajung la cinefili.
Actorul de la Hollywood vine des în România, unde și-a făcut și prieteni, iar acum se află din nou aici, cu un alt proiect.