marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

“Liceenii” – actul de identitate al lui Stefan Banica Jr

In fiecare zi de 19 a fiecarei luni din an Pro Cinema va imbraca haine de sarbatoare. Iar pentru ca aceasta data este speciala pentru el, Pro Cinema te invita sao petreaci in compania unora dintre cei mai indragiti actori, prezenti in filme eveniment.

“Liceenii” – actul de identitate al lui Stefan Banica Jr
"Liceenii", difuzat pe 19 februarie de la ora 14:30, film-simbol al generatiei anilor ’80, dar care a reusit sa impuna personaje cu care se identifica adolescentii din toate timpurile, deschide seria peliculelor care puncteaza aniversarea lunara a zilei de nastere a Pro Cinema. Stefan Banica Jr, interpretul rolului lui Mihai si Mona Segall, regizor secund la acest film, spun povestea din spatele povestii de succes care a marcat generatii la rand de adolescenti de toate varstele.

1. Ce a insemnat experienta “Liceenii” pentru tine?

Filmul “Liceenii” mi-a adus mari satisfactii, mi-a dat un act de identitate, am devenit Stefan Banica Jr., nu mai eram doar fiul tatalui meu. Insa a fost o imagine atat de puternica incat m-a urmarit ani de zile si nu m-a ajutat in cinematografie ani buni pentru alte roluri. Este foarte greu sa depasesti un asemenea succes. Norocul meu a fost ca mi-am vazut in contiunuare de chemarea mea si am mers pe linia mea. Insa e greu ca dupa un film de debut ca acesta sa te mentii, pentru ca succesul isi cere tributul. Una peste alta, o sa-mi amintesc cu mare placere de “Liceenii” si n-am sa uit niciodata aportul lui Nicolae Corjos si faptul ca a avut curajul sa ma distribuie in acest film in ciuda ideilor preconcepute de atunci.

2. Care crezi ca este secretul “Liceenilor”, avand in vedere ca filmul trezeste si astazi aceleasi emotii ca acum 20 de ani?
Secretul a fost ca, intr-o perioada neagra din istoria Romaniei, poate in cei mai intunecosi ani din punctul de vedere al unui adolescent care abia deschidea ochii spre viata, in pleiada de pelicule despre comunisti, a aparut un film cu copii si despre copii, care vorbea despre un lucru atat de familiar: anii de liceu. Impactul a fost imens, iar succesul depaseste dupa parerea mea granitele unui film - a fost simbolul generatiei anilor ’80. Faptul ca are succes in continuare este pe de o parte pozitiv - pentru ca oamenii simt nevoia sa-l revada, dar pe de alta parte trist - pentru ca aceste filme nu au niste inlocuitori in timpul actual. Oamenii au in continuare nevoie de un Mihai si de o Dana, de un Nea Marin, sau de un Patraulea, care din pacate nu mai exista si de aceea sunt nostalgici si se uita in continuare.

3. Care e cea mai frumoasa amintire a ta de la filmarile pentru “Liceenii”?
Cred ca cea mai frumoasa amintire legata de acest proiect este si prima. Imi amintesc ca eu eram in armata atunci cand Nicolae Corjos a chemat la probe pentru Liceenii tot Institutul de teatru. Dupa ce acestea s-au terminat a intrebat daca a mai ramas cineva si uite asa a aflat ca mai eram vreo 4-5 studenti in armata la Craiova. Am aflat ca trebuie sa plec din armata ca sa dau o proba la Buftea si chiar nu m-am gandit deloc la lucrul acesta. Pentru mine important era sa ajung acasa, la mama, sa manac o farfurie de mancare normala, m-am bucurat doar ca plec putin de acolo si ca ma intorc acasa. Nici nu m-am gandit la posibilitatea de a lua rolul, insa asa a fost sa fie. M-au mutat din armata de la Craiova la Bucuresti si asa am putut sa ajung la filmari zi de zi.

4. Daca ar fi sa intorci timpul si sa fii din nou licean, care ar fi primul lucru pe care l-ai face?
M-as bucura din plin de viata de licean, de viata fara responsabilitati, mi-as trai viata. Exista o poezie adolescentina cu care nu te intalnesti decat atunci.
Mona Segall, asistent de regie si regizor secund la filmul “Liceenii”, isi aminteste de atmosfera de pe platourile de filmare, dar si de poznele pe care le faceau tinerii actori...
1. Ai lucrat ca asistent de regie si regizor secund la filmul “Liceenii”. Ce amintiri ai legate de producerea acestei pelicule, care are si astazi acelasi succes ca si acum 21 de ani?
Imi amintesc ca toti cei din distributie, cei care erau elevi, se comportau ca o adevarata gasca dintr-o clasa de liceu. De fapt era, este meritul regizorului Nicolae Corjos, care a facut si castingul si a reusit sa recreeze atmosfera dintr-o clasa de liceu chiar si la filmare. Cand intrai in clasa intr-o pauza de filmare aveai impresia ca tocmai ai ajuns in mijlocul recreatiei intr-o clasa foarte unita din care ti-ai fi dorit sa faci parte.
2. Cum era Stefan Banica Jr. la 20 de ani, ca actor debutant?
Era la fel de indragostit de meseria lui si o facea deja cu foarte multa seriozitate si daruire. Era deja “sufletul petrecerii”, facea pe toata lumea sa se simta bine la filmare, spunea bancuri, dadea porecle, chiar organiza petreceri la care canta la pian.
3.Care este cea mai amuzanta, sau emotionanta amintire pe care o ai de la filmarile la “Liceenii”?
Daca era o pauza de filmare, toti baietii, in frunte cu Stefan, se duceau sa joace fotbal pe terenul liceului. Ma certam in fiecare zi cu ei din aceasta cauza. Era foarte greu sa ii mai iau de acolo si apoi erau transpirati si murdari, trebuia refacut machiajul si trebuia sa avem camasi de schimb - cate trei pe zi - si eu eram cea care raspundea de prezenta lor la cadru, pregatiti pentru filmare si cu textul repetat!
4.Daca ar fi sa poti intoarce timpul inapoi si sa fii din nou liceana, care ar fi primul lucru pe care l-ai face (sau nu l-ai mai face)?
M-as apuca serios de dans si nu m-as mai apuca de fumat.

Galerie foto

Ultimele trailere adaugate

Cele mai citite

O nouă seară Agatha Christie, cu al său genial detectiv, Hercule Poirot - Moarte pe Nil

După un scenariu de Michael Gree și bazat pe romanul omonim din 1937 al celebrei scriitoare de romane polițiste, este o continuare a filmului Crimă în Orient Express (2017), a fost produs de Branagh, Ridley Scott, Judy Hofflund și Kevin J. Walsh.

Citeste mai mult ►

Modifică setările cookies