Ads by IBU ProTV
marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Life of Pi: chinurile realizarii in 3D a unei povesti imposibil de filmat si 1 milion de picaturi de apa folosite pentru cea mai complexa furtuna de pe marile ecrane

Ang Lee a reusit imposibilul cu Life of Pi, pe care l-a transformat dintr-un proiect abandonat si considerat imposibil de realizat intr-o capodopera vizuala cinematografica unica, pe care n-o vei uita niciodata. Scenele senzationale realizate in 3D i-au cucerit pe cinefili inca de la aparitia trailerului, insa putini stiu ce munca titanica a insemnat si cat de greu le-a fost realizatorilor sa creeze o minunatie de film ca Life of Pi.

Life of Pi: chinurile realizarii in 3D a unei povesti imposibil de filmat si 1 milion de picaturi de apa folosite pentru cea mai complexa furtuna de pe marile ecrane

Proaspat nominalizat la Globurile de Aur la 3 categorii (cel mai bun film de drama, cel mai bun regizor, cea mai buna coloana sonora), Life of Pi este unul dintre cele mai discutate filme ale anului si considerat o creatie unica in cei 100 de ani de cinematografie. Regizul Ang Lee s-a intrecut pe sine cu acest proiect, adaptat pe marele ecran dupa romanul de succes cu acelasi nume scris de Yann Martel in 2001. Acesta a fost ajutat din greu de echipa de montaj si cei care s-au ocupat de efecte speciale.


Tim Squyres este regizor de montaj si colaboreaza cu Ang Lee de 10 ani si a lucrat inclusiv la Crouching Tiger, Hidden Dragon pentru care a primit nominalizare la Oscar pentru cel mai bun montaj de film.


Povestea lui Pi, baiatul care ajunge naufragiat pe apa in mijlocul Oceanului, intr-o barca cu un tigru bengalez pe nume Richard Parker este o meditatie despre prietenie, religie, puterea indidividului de a supravietui si pretuirea vietii. Insa, "odiseea lui Pi" este prezentata cu totul inedit, in format 3D si cadre care iti taie respiratia, la fel cum o facea AVatar in 2009.

 

Tim Squyres a stat de vorba cu cei de la The Verge si a dezvaluit care au fost greutatile acestui film, cum s-a realizat CGi tigrul bengalez si cum ar putea actorii in format digital sa ii inlocuiasca pe cei reali, mai repede decat ne asteptam.


"Munca mea incepe dupa ce termina regizorul. Pentru o scena de 2 minute, el imi va da 2 ore de imagini, din care eu trebuie sa formez o scena. La Life of Pi am lucrat cel mai mult pe platoul de filmare, fata de celelalte filme din cariera mea.  Cred ca am vazut Life of pi de 30 sau 40 de ori, ca sa pot sa inteleg ce mai trebuie facut. Azi, exista o multitudine de formate si platforme pe care poate fi vazut un film si asta necesita un efort dublu, daca nu triplu. Avem 3D, 2d, IMAX, digital...trebuie muncit pentru fiecare in parte" a spus Squyers.



"O sa para ciudar, dar in acest caz, cea mai grea scena n-a fost una plina de efecte speciale, ci cea de la cina, in care Pi sta cu familie de vorba despre religie versus ratiune.  Am muncit mult la scena asta, am rescris-o, am scurtat-o si am schimbat-o pana cand sa alegem versiunea finala. Scena scufundarii vasului in care se afla Pi impreuna cu familia lui, a fost cea mai complexa si dificil de realizat, am filmat-o la inceput. Cel mai greu la Life of Pi a fost scala la care lucram, nu e un film mic, e complex, maret si atunci atentia noastra trebuia sa fie de doua ori mai mare.


Tim Squayers a vorbit si despre provocarile filmarii in 3D: "Lucrurile arata superb si sunt usoare in 2D. Cand le transformi in 3D sunt un cosmar. Scopul  nostru a fost sa facem sa arate cat mai real filmul. In 3D, totul se vede mai clar, detaliile apar in fata si tu trebuie sa muncesti cu cel putin 20 de minute mai mult la fiecare secventa. De exemplu, tigrul nostru nu este un personaj de desen animat sau dintr-un film fantasy. Asta a fost una dintre cele mai mari provocari, sa facem totul sa para real. Sunt doar 23 de cadre in care apare un tigru real, restul sunt generate CGI dupa un model real si papusi. 3D-ul inca e dificil de realizat si necesita mai mult timp." a povesit Tim Squyres.


Acesta a discutat si despre discutata tehnica de realizare a filmelor in 48 de cadre pe secunda, pe care a folosit-o Peter Jackson in The Hobbit. "Unii spun ca e prea real, ca vezi oameni in costume si nu elfi sau dwarfi. Filmul este abstract, insa 3D-ul fura acest lucru, asa ca nu stiu cum va reactiona publicul de pretutindeni. Chinezii de exemplu, nu vor nimic altceva decat 3D. Exista acest cinism despre 3D, unii fani s-au plans ca studiourile profita ca sa umfle preturile si nu ofera de fapt, adevarata tehnologie 3D. Multi aleg sa nu plateasca in plus si vad filmele tot in 2D. Sunt si spectatori care nu pot urmari in format 3D.  Le ceri ochilor sa faca lucruri pentru care nu au fost antrenati si n-au fost obisnuiti, asa ca e simplu de inteles de ce unii fug total de o astfel de experienta."


Richard Parker, tigrul bengalez alaturi de care naufragiaza Pi, este un personaj cheie in poveste, asa ca nu e de mirare ca s-a lucrat foarte mult la crearea lui. "Ca sa fie credibil un tigru creat cu CGI, trebuie sa fii atent la miscari, sa stii cum se misca in mod natural. Daca se misca gresit, ai distrus tot. Cand incepi procestul de animatie, pornesti de la structura osoasa a tigrului, muschii acestuia si modul in care sta blana pe el. O faci cu ajutroul simularii. Am avut mai multe modele de tigri reali, de la care am pornit, i-am observat si apoi le-am preluat miscarile si gesturile, generand pe calculator ceea ce ati vazut voi in film."

 

Intrebat daca actorii generati digital ii vor inlocui vreoadat pe actorii reali, Tim Squayers a raspuns: "Da, se poate face, insa cel mai greu este sa realizezi fata. Tehnica body motion este foarte bine dezvoltata, in schimb fata e cea mai complexa parte a corpului, pornind de la tesut si terminand cu muschii sau oasele."

 

Squayers a mai spus ca Ang Lee a ramas fidel cartii: "Filmul este foarte filosofic si teologic, totul invaluit sub forma unei aventuri epice, iar cele mai importante replici din carte, conform autorului, Yann Martel, sunt cele de la finalul filmului, in care varianta batrana a lui Pi il intreba pe personajul jucat de Rafe Spall <<care versiune a povestii preferi>> si <<la fel se intampla si in cazul credintei in Dumnezeu>>. A fost important sa realizam un final pe care fiecare sa-l interpreteze asa cum isi doreste, asta e cea mai important parte a cartii pe care noi am vrut din tot sufletul sa o pastram. " a mai spus Tim.
 


 

Acesta a mai spus ca  a fost nevoit sa invete tot ce presupune tehnologia 3D pentru acest film. "Ne-am decis de la inceput ca il vom face in 3D, am purtat ochelari 3D in fiecare zi, la filmari. Ma durea capul, am luat o cutie intreaga de pastile Advil, pentru ca poate fi foarte deranjant daca stai prea mult cu ei.  Pentru ca n-am lucrat in 3D pana acum, nu am vrut doar sa ne imaginam cum este in 3D, ci sa traim experienta in 3D. "

 

Life of Pi este rezulatatul a doi ani de munca, inovatia si tehnici revolutionare de filmare.  Scenele de furtuna, cea in care se scufunda vasul pe care se afla Pi, sunt unele dintre cele mai reusite din istoria filmului, dar care nu ar fi fost posibile fara tehnicile moderne de filmare din ultimii ani. "In urma cu cativa ani, tehnologia nu era asa avansata ca sa fie spusa pe marele ecran aceasta poveste, si daca cineva s-ar fi incumetat sa faca asta, ar fi costat enorm de mult.  Titanic a costat foarte mult si scenele pe apa sunt cateva, aici in Life of Pi, actiunea se petrece mai bine de o ora pe apa, asta e diferenta majora: tehnologia nu era pregatita sa expuna oceanul ca acum" a spus pentru revista Empire  Guillaume Rocheron, coordonator al departamentului de efecte speciale la Life of Pi.



 

"Am avut nevoie de 1 milion de picaturi de apa pentru a simula o furtuna.Iar tehnica prin care s-a simulat oceanul este foarte complexa. Toate acele secvente au fost filmate in bazin sau cu un ecran albastru in spate. " a mai spus Rocheron. Acesta a dezvaluit ca realizatorii filmului si-au dorit prezentarea oceanului ca un personaj: "Natura este o forta mai puternica decat orice. Ang Lee mi-a spus ca in scena in care un val puternic lovestea vasul unde se aflau Pi si familia sa, vrea sa vada un ocean negru, furios, care sa spulbere orice in calea sa. Asa ca am scos partea alba a valurilor si am folosit mult negru, asa cum dorea Ang.

 

Life of Pi poate fi vazut si in cinematografele din Romania.

 


Galerie foto


Modifică setările cookies