Scopul oricărui site de prezentare sau magazin online este acela de a asigura o prezență cât mai potrivită în acest mediu pentru serviciile sau produsele aflate în ofertă și de a face cunoscut tuturor celor interesați compania sau brand-ul.
În aceste condiții, realizarea sa trebuie să țină seama atât de noile tendințe în materie de design și funcționalități, cât și de o cât mai bună optimizarea seo on page și seo off page.
Cu cât un site sau un magazin online este mai bine conceput din punct de vedere al preferințelor actuale ale utilizatorilor, al exigențelor impuse de motoarele de căutare și este mai bine optimizat pentru publicul pe care îl vizează, cu atât șansele sale de a aduce vizibilitate și o conversie mai bună sunt mai mari.
Ce este optimizare seo off page?
După cum îi spune și numele, acest gen de optimizare seo off page implică toate acțiunile întreprinse de proprietarul sau administratorul unui site, în afara acestuia, cu scopul de a-i îmbunătății poziționarea în rezultatele motoarelor de căutare. Acest lucru se realizează în principal prin procesul de link building, respectiv de obținere de cât mai multe link-uri de calitate de la alte site-uri, dar nu se reduce doar la acest aspect.
Orice optimizare eficientă a unui site trebuie să aibă în vedere aspectul off page, ca pe o continuare indispensabilă a procesului de optimizare on page. Iar pentru a-și îndeplini menirea și a nu produce penalități, este de importanță capitală să fie realizat respectând toate practicile agreate de motoarele de căutare.
Doar prin simpla optimizare on-page, nu poate fi atins niciodată dezideratul de a atrage cât mai mulți vizitatori în site și, de aceea, este foarte important să facem tot ce ne stă în putință pentru a ne optimiza site-ul acționând mereu și în afara lui.
Pentru Google, este relevant ce se petrece atât în interiorul, cât și în afara unei pagini web, cum este percepută ea atât de către utilizatorii săi, cât și de către alte site-uri și utilizatorii acestora.
Optimizarea SEO OFF page spune de fapt ce cred ceilalți participanți la traficul online despre site-ul în cauză și cât de mult merită ca acesta să fie accesat și de către alți utilizatori. Cu alte cuvinte, cu cât există mai multe link-uri de calitate din partea altor site-uri, cu autoritate, cu atât va crește și valoarea site-ului la care se face referire. Cu cât conținutul creat, prin care se face referire la marca sau la produse este de mai bună calitate și mai valoros, cu atât va crește și relevanța paginii sau site-ului.
În aceste condiții o strategie de marketing corectă și echilibrată trebuie să acorde un procent egal ambelor forme de optimizare, fără a omite niciodată din calcule și fără a neglija pe niciuna dintre ele, fie și pentru perioade scurte de timp.
Care sunt tipurile de acțiune ce intră la capitolul optimizare seo off page?
Chiar dacă procesul de optimizare seo off page implică procesul de link building, el nu se rezumă doar la atât. În calcul intră mult mai multe aspecte și criterii și este crucial ca ele să fie vizate, urmărite și chiar respectate.
Iată care sunt cele mai importante elemente de SEO off-page:
-
postarea de conținut de calitate în publicații online cu autoritate
-
realizarea de articole de prezentare a produselor sau serviciilor pe diverse site-uri din domeniu
-
conceperea de postări interesante pentru paginile de social media
-
realizarea de materiale video de prezentare, care să merite să fie distribuite
-
înscrierea pe diverse forumuri de specialitate și oferirea de răspunsuri în contul site-ului
-
colaborarea cu bloggeri cunoscuți sau influenceri
-
guest post-ul
-
realizarea de ghiduri, infografice, podcasturi, materiale audio sau video ce pot fi descărcate sau distribuite.
Chiar dacă realizarea de conținut de cea mai bună calitate și garantarea unei experiențe de navigare în site sunt unele dintre cele mai importante elemente pentru a dobândi un trafic cât mai mare și o rankare cât mai bună, la fel de importantă este și obținerea de cât mai multe link-uri către site, care să fie de calitate și care să provină de la site-uri cu autoritate cât mai mare. În acest sens, pentru a atinge cât mai bine ținta propusă, alegeți cu mare atenție cuvintele sau expresiile cheie pe care le considerați relevante pentru domeniul de activitate și structurați întregul conținut creat on page și off-page pentru a răspunde cât mai bine căutărilor pentru acestea.
Și nu uitați că, pentru a putea obține ceea ce vă doriți de la Google sau de la alte site-uri, este foarte important să vă pregătiți site-ul pentru procesul de link building, să vă stabiliți un plan de acțiune și de marketing care să fie adaptat publicului țintă vizat și celor mai potrivite modalități de a vă adresa acestuia. Pentru a obține rezultate cât mai bune, acordați o atenție sporită felului în care structurați site-ul și link-urile existente pe pagină sau între paginile acestuia. Cu cât acestea vor fi mai bine plasate și mai bine interconectate și semnalul către motoarele de căutare va fi transmis mai corect, cu atât aveți șanse mai mari să fiți mai bine văzuți de motoarele de căutare și să rankați mai bine pe anumite ancore vizate.
Cum trebuie să fie link-urile obținute pentru a avea parte de o optimizare seo off page cât mai bună?
Chiar dacă în ultima vreme s-a speculat mult pe seama faptului că procesul de creare backlinks nu mai este chiar atât de important pentru motoarele de căutare, toate observațiile recent făcute au scos la iveală faptul că el continuă să fie un aspect extrem de important în rankare și în modul în care este evaluată relevanța paginilor și site-urilor.
Astfel pentru a obține rezultatele dorite din acțiunea de link building trebuie să țineți seama de:
-
Numărul de link-uri de la domenii și pagini diferite
-
Calitatea și autoritatea paginilor și site-urilor de la care obțineți link-urile
-
Obținerea de link-uri de la site-uri relevante, legate de domeniul vostru de activitate
-
Marcarea corectă a link-urilor dofollow și nofollow
-
Diversitatea link-urilor pe care le obțineți, este foarte important ca acestea să nu vină prea multe dintr-o anumită direcție
Verificați mereu status-ul link-urilor existente și interveniți acolo unde descoperiți link-uri care nu mai sunt de actualitate (broken links) sau conduc la erori.
Pe vremuri, Google nu acorda o importanță prea mare calității link-urilor primite, însă astăzi lucrurile s-au schimbat.
Contează foarte mult de unde vin acestea, cum au fost obținute, dacă pagina sau site-ul sunt credibile și cu autoritate, dacă mai sunt de actualitate etc.
.
Tocmai de aceea, dacă veți ține seama aspectele menționate anterior, aveți posibilitatea să realizați un proces de link building de calitate, care să fie corect și care să nu atragă penalități din partea motoarelor de căutare.
Cum să evitați penalitățile Google pentru link-urile nenaturale?
Nu puteam să abordăm procesul de optimizare seo off page și strategia de link building, fără să discutăm și subiectul respectării practicilor agreate de Google și riscul de a suferi penalități destul de grave atunci când acestea nu sunt respectate.
Se știe că optimizarea on-page și off page durează de regulă luni bune și uneori, pentru a obține mai repede rezultatele dorite putem fi tentați să apelăm la anumite soluții, care trebuie spus încă de la început, sunt destul de riscante.
Pentru a evita orice fel de situații neplăcute iată mai jos câteva sfaturi:
-
Creați conținut cât mai natural, pentru utilizatorii umani
-
Pentru a fi cu adevărat apreciat și partajat cu alți utilizatori, conținutul creat trebuie să sune cât mai natural, fără repetiții supărătoare de cuvinte cheie și fără exprimări forțate. Algoritmii Google apreciază din ce în ce mai mult exprimările nuanțate, cât mai apropiate de folosirea naturală a limbajului. Supraoptimizarea prin folosirea repetată a acelorași cuvinte este deranjantă și în mai nou nu aduce prea mari avantaje în procesul SEO.
-
Folosiți cuvinte ancoră cât mai diversificate
-
Folosiți ca ancoră, cuvinte cheie din domeniul vizat, cât mai nuanțate și mai diversificate. Orice sună nenatural, prea exact match, repetitiv și cu intenție de manipulare comercială este taxat negativ atât de utilizatori, cât și de Google.
-
Investiți în link-uri de calitate de la site-uri cu autoritate
-
Multe link-uri de le site-uri fără prea mare relevanță pot contribui mai puțin la ranking-ul paginii voastre, decât un singur link, de la un site cu autoritate din domeniul vostru. Calitatea cântărește în mod evident mai mult decât cantitatea.
-
Folosiți corect atributul nofollow atunci cât apelați la link-uri plătite
-
Dacă alegeți să plătiți pentru anumite link-uri, Google recomandă să folosiți atributul nofollow
Optimizarea off-page se supune astăzi unor reguli mult mai stricte, pe care cei care se ocupă de acest proces trebuie să le respecte cu responsabilitate. Pentru a obține rezultate stabile și durabile este bine să vă focalizati pe crearea de link-uri cât mai diversificate, de calitate, de la pagini cu autoritate cât mai mare. Alegeți să comunicați cu publicul vostru țintă prin mijloacele cele mai apreciate, care să fie ușor de receptat și de partajat cu ceilalți. Varianta colaborării cu bloggeri cunoscuți și cu influenceri este cea mai actuală formă de link building.