Studiile de piata efectuate de agentia Fitch Ratings arata ca interesul spectatorilor pentru filmele 3D va scadea in 2013, pentru prima data in ultimii ani, informeaza The Wrap.
Studiourile de la Hollywood, patronii de cinematografe si companiile de efecte speciale 3D nu vor fi incantati de rezultatele noului studiu realizat de Fitch Ratings. Conform acestui studiu, cinefilii nu se mai inghesuie sa arunce banii in plus pe bilete pentru a viziona filme in format 3D.
Cifrele indica o scadere in 2013, pentru ca industria nu poate sa egaleze recordurile inregistrate anul trecut, iar publicul s-a saturat sa plateasca cu 3 sau 4 dolari in plus pe bilet pentru un film 3D, anunta The Wrap.
Astfel, studiul celor de la Fitch Ratings arata ca piata 3D va inregistra pierderi pentru prima data incepand din 2009, cand 3D-ul a explodat si a ajutat la cresterea incasarilor globale pentru cinematografia mondiala.
"Pana acum filmele 3D au ajutat destul de mult la cresterea cifrelor si au ridicat puternic cifrele de incasari. Insa, entuziasmul incepe sa scada, iar publicul isi indreapta atentia din nou catre calitatea productiilor cinematografice, preferand sa vada un film bun in format 2D. Mersul la film ramane una dintre cele mai ieftine forme de entertainment. Insa, cresterea preturilor biletelor, in special pentru filmele 3D, ar putea indeparta publicul din salile de cinema." au spus cei de la Fitch Ratings.
Anul trecut, box-office-ul din America de Nord a crescut cu 6 procente si valoarea pietei americane de film a ajuns la 10 miliarde de dolari, in mare parte datorita unor blockbustere ca The Dark Knight Rises sau The Avengers, cel din urma fiind lansat in format 3D si IMAX 3D. In 2013, cele mai asteptate filme 3D sunt Iron Man 3 si Man of Steel, despre care presa straina scrie ca vor face fiecare cate 1 miliard de dolari incasari. Insa, cei de la Fitch Ratings preconizeaza ca va fi greu de batut recordul din 2012, cand box-office-ul global s-a ridicat la 34.7 miliarde de dolari.
Aparitia noilor gadgerturi de home entertainment i-a facut pe spectatori sa isi mute atentia de la vizionarea in cinema catre vizionarea de acasa. Publicul a inceput sa fie mai rabdator si prefera sa isi cumpere on-demand acasa filmul sau sa cumpere DVD-ul atunci cand producatorii decid sa il lanseze. In acest moment, cei care vor sa vada un film acasa trebuie sa astepte cel putin 90 de zile pentru ca producatorii sa il lanseze pe DVD.
In 2011, Universal a incercat sa impace pe toata lumea si le-a oferit fanilor posibilitatea sa inchirieze comedia Tower Heist pentru 60 de dolari la numai 3 saptamani de la premiera filmului in cinema. Actiunea a fost boicotata de patronii de cinematografe si producatorii au renuntat imediat la idee. O perioada mai scurta de asteptare pentru ca filmul sa se lanseze pe DVD inseamna un motiv in minus pentru a da navala in cinematografe, asa ca Iron Man ar putea avea un adversar si mai puternic de infruntat in aceasta vara.