Controversate sunt caile publicitatii! Oamenii din advertising au un singur scop: sa atraga atentia. Iar pentru asta sunt capabili uneori sa adopte strategii care de care mai nonconformiste, iar una din cele mai eficiente metode este sa socheze!
10. Campania “We could all have AIDS”
Designerul de moda Kenneth Cole a vrut sa demonstreze cat de raspandita este cel mai periculoas virus al secolului, SIDA. Constientizand ca majoritatea oamenilor asociaza aceasta boala cu homosexualitatea sau cu tarile africane sarace, Cole a incercat sa surprinda. Mesajul “'We're all potential carriers” ( "Toti suntem posibili purtatori" de genti sau de SIDA) a starnit cu siguranta reactii!
9. Campania “Fair trial, my arse!”
Cu totii suntem constienti ca sexul vinde, insa oamenii de publicitate stiu asta cel mai bine. Din acest motiv s-a folosit o imagine cu tenta sexuala, infatisand un posterior apetisant pe a carui lenjerie intima este scris “Fair trial, my arse!”. Mesajul se refera la Campania ce sustine drepturile omului, indreptata catre situatia prizonierilor din Guantanamo Bay.
8. Campania lui Tom Ford
O serie de imagini foarte provocatoare au fost transformate intr-o campanie de promovare a unui parfum semnat Tom Ford. Imaginile contineau conotatii sexuale foarte explicite, infatisand nurii unor fete acoperiti doar de sticla de parfum. Insa aceasta sticla de parfum nu era pozitionata oricum, ci in asa fel incat sa aminteasca de… partile intime masculine.
7. Campania clinicii de infrumusetare Xiomara Coronado Beauty Center
O clinica de infrumusetare din sudul Americii s-a gandit ca este mai eficient sa ne arate care sunt consecintele unui ten neingrijit decat sa explice asta prin termeni pomposi si coenzime Q-10. Si ce solutie mai buna decat sa le “imbatranesti” in Photoshop pe cateva din cele mai apreciate dive de la Hollywood, cum ar fi Angelina Jolie sau Paris Hilton?
6. Campania United Colours of Benetton
Fotografia originala il arata pe activistul bolnav de SIDA, David Kirby, alaturi de familia sa in 1990. Aceasta imagine a castigat premiul “World Press Photo Award”. V-ati putea intreba care a fost aportul adus campaniei de catre United Colors of Benetton. Ei bine, fotografia originala era in versiune alb-negru, cei de la Benetton colorand-o pentru a da senzatia mai reala de reclama. Intentia a fost de a creste nivelul de constientizare al populatiei in legatura cu boala, insa multi au criticat-o, sustinand ca face mai degraba referire la homosexualitate.
5. Campania “Money isn’t everything”
O idee foarte ingenioasa si de impact a fost pusa in practica de Satchi, cu Campania pentru Crucea Rosie Australiana, in vederea promovarii donarii de sange. Folosind o cutie de donatii obisnuita umpluta cu sange, Satchi au reusit cu siguranta sa trasmita mesajul!
4. Campania Prius
Toata lumea are partile sale bune si partile sale rele, vrea sa transmita Toyota. Numai ca singurele parti bune ale unui criminal sau ale unei prostituate sunt faptul ca ambii conduc o masina eco-friendly Toyota Prius. "Well, at least he drives a Prius" este sloganul campaniei.
3. Reclama pentru “Deutsch”
Una dintre cele mai ciudate si socante reclame din istoria publicitatii este probabil cea pentru revista de lifestyle si lux “Deutsch”. Nimeni nu a inteles de ce au ales o femeie care intretine relatii sexuale cu un caine/lup, insa interpretarile pot fi foarte diverse.
2. 'If you see a child as anything more, it's wrong.'
Parteneriatul impotriva Violentei Domestice din Milwaukee a creat impreuna cu agentia Serve o campanie pentru a protesta impotriva coruptiei de minori si abuzurilor asupra acestora. Imaginea grotesca infatiseaza o fetita cu trup foarte dezvoltat de femeie, sloganul fiind 'If you see a child as anything more, it's wrong.'
1. Campania anti-fumat
Avand o conotatie sexuala incredibil de puternica, reclama pentru Drepturile non-fumatorilor a iscat controverse in numeroase cazuri, deoarece dorea sa sugereze ca fumatul este o forma de sclavie prin dependenta de tutun.