Aventurile lui Tintin: o aventura atemporala si doi maestri contemporani

In acest an, majoritatea producatorilor au mizat pe tehnologia 3D, sperand ca vor atinge succesul in box-office. Multe dintre filme insa, au esuat si nici macar nu au multumit la nivel de efecte speciale. Asa ca la sfarsit de an, maestrul Steven Spielberg ofera inca o data o lectie despre ce inseamna sa faci filme in ziua de azi.

Aflat in industria cinematografica de mai bine de 40 de ani, Steven Spielberg a revolutionat de multe ori lumea filmului si continua sa uimasca si in 2011. Regizorul cu cele mai mari incasari de la Hollywood, Spielberg este un perfectionist in adevaratul sens al cuvantului, care nu face nici un compromis pentru a le oferi spectatorilor o aventura de neuitat cu fiecare film al sau.

Desi ideea i-a venit in urma cu 30 de ani, abia in 2011 a reusit sa aduca pe marile ecrane Aventurile lui  Tintin: Secretul Licornului, bazat pe benzile desenate create de belgianul Herge, inca de la inceputul secolului XX. Si a facut asta  cum stie el, intr-o maniera spectaculoasa si grandioasa.

Georges Remi, cunoscut mai bine sub pseudonimul Herge, si-a dedicat intreaga viata benzilor desenate si a creat un univers uluitor cu seria Aventurile lui Tintin. Considerat unul din marii scriitor de benzi desenate, Herge a fost apreciat la vremea sa pentru modul inteligent in care satiriza evenimentele sociale si politice de la inceputul secolului XX.

Aventurile lui Tintin : Secretul Licornului  urmareste aventurile unui tanar si indraznet reporter pe nume Tintin (Jamie Bell) si ale credinciosului sau caine Snowy. Din clipa in care Tintin devine posesorul unei machete de vapor care ascunde un secret bine pastrat de secole, Ivan Ivanovitch Sakharine - un individ ticalos si diabolic - porneste pe urmele lui.

Sakharine (interpretat de Daniel Craig) este convins ca Tintin a furat nepretuita comoara a unui pirat pe nume Red Rackham. Cu ajutorul lui Snowy, al istetului dar impulsivului Capitan Haddock (interpretat de Andy Serkis) si al detectivilor Thompson si Thomson (Simon Pegg si Nick Frost), Tintin va strabate jumatate de mapamond, intr-o cursa nebuneasca, in cautarea Licornului, epava unui vapor care ascunde o comoara… dar si un vechi blestem.

Pentru a intelege frumusetea acestui film, trebuie neaparat sa-l vedeti si sa va bucurati de 1 ora si 40 de minute care va vor purta intr-un univers superb si plin de mister.

Iata cateva motive pentru care acest film nu trebuie ratat:

1. Echipa de succes Steven Spielberg si Peter Jackson

Aceasta este prima colaborare a lui Steven Spielberg si Peter Jackson. Si este una de succes, pentru ca amandoi au experienta si stiu sa ofere publicului lumi fantastice cu totul speciale. De aceasta data, Peter Jackson este producatorul, dar zvonurile sunt ca al doilea film cu Tintin va fi regizat de el si produs de Steven Spielberg.

2. Povestea - un film adresat tuturor categoriilor si generatiilor

Desi ar putea parea un film adresat copiilor, Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului se incadreaza perfect in genul filmelor din seria Indiana Jones, asa ca filmul nu este numai pentru cei tineri, ci si pentru adulti. Un film de aventura pe care amatorii de secrete si enigme nu au cum sa-l rateze. Tintin pune cap la cap secrete si indicii pentru a gasi o comoara ascunsa. Pana si cei mai maturi barbati isi doresc sa fie in locul lui Tintin, nu?

3. Tehnologia avansata folosita inteligent pentru a revitaliza povestea

Pot sa spun ca Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului  este primul film din acest an care chiar foloseste in mod inteligent tehnologia 3D si nu doar pentru a lua banii spectatorilor. Spielberg si Jackson folosesc acelasi tip de tehnica cu care Cameron a rupt gura targului in 2009, cu Avatar si de aceasta data, 3D-ul insufleteste povestea. Tehnicile avansate si combinate folosite de realizatori  au dat nastere la un film cu totul special din punct de vedere al imaginii, care desi este animat, sunt pasaje in care ai impresia ca  vezi un film normal, foarte bine lucrat vizual.

4. Personaje fictive, intepretari reale

Unul din punctele forte ale acestui film il reprezinta personajele carismatice si pline de umor. Jamie Bell reflecta foarte bine curajul si spiritul de aventura ale lui Tintin. Capitanul Haddock, alaturi de care Tintin va porni in calatorie, este interpretat de Andy Serkis, intr-un mod cu totul deosebit. Accentul scotian si umorul inteligent il fac pe Haddock cel mai carismatic personaj din film. Surpriza este Daniel Craig, care interpreteaza rolul negativ, Ivanovich Sakharine si se descurca de minune. Pe lista personajelor amuzante si inedite se numara si cei doi inspectori usor confuzi, dar care se descurca , Thompson si Thomson. Iar Snowy, care nu se poate exprima, transmite foarte multe prin miscarile realizate impecabil.

5. Scenariul

Umor,aventura, mister si multa creativitate. Asta au adus scenaristii Steven Moffat si Edgar Wrigh filmului realizat de Steven Spielberg. Se vor juca cu emotiile tale, te vor face sa vezi lucrurile intr-o anumita perspectiva, ca apoi sa te surprinda din nou.

Atunci cand  vezi Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului, aproape ca iti vine sa intri si tu in poveste si sa i te alaturi lui Tintin, capeti din nou simtul aventurii si ramai la final cu o senzatie placuta. Or daca un film reuseste sa te faca sa simti asa, inseamna ca merita. Iar Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului are suficiente motive pentru care sa fie pe lista celor mai bune filme din 2011.