The Five-Year Engagement: dragoste si alte gogosi

Rom-com-ul semnat Nicholas Stoller este un Judd Apatow reusit. Fara mari pretentii sau asteptari, dar cu destula emotie, umor din toate directiile si o chimie buna intre actorii ce  dau viata personajelor principale.

Inceputul lui The Five-Year Engagement e punctul terminus obisnuit pentru genul comediei romantice. El si ea formeaza cuplul perfect, sunt indragostitii lulea cu un aer natang, logoditii la un pas de nunta. Un pas mic pentru mai toate cuplurile in situatia lor, un pas urias pentru ei din cauza drumului exagerat de intortocheat catre altar. Totul incepe cu relocarea din insoritul San Francisco – Golden Gate, tramvaie, case in stil victorian – in Michigan-ul inghetat. Ea, Violet Barnes, londoneza cu pretentii academice, este admisa la un doctorat in psihologie. El, Tom Solomon, bucatar cu experienta, o urmeaza senin, dar nu-si gaseste de lucru decat la un fast-food. Ce-i drept, unul de 5 stele. Nunta intra in standby din cauza dificultatilor lui de adaptare pana la etapa usor inspaimantatoare cu mustata, favoriti si impuscat de caprioare. Sigur ca finalul ramane rezervat pentru clopote de nunta. Evenimentul capata in The Five-Year Engagement un aer jucaus nascut dintr- o combinatie de alegeri fortate facute pe fast forward.

Graba din final e bine intemeiata. Filmul ajunge la peste doua ore din cauza ca scenaristii nu se pot abtine de la toate borcanele de umor. Nu lipsesc poantele sexuale culminand cu un orgasm masculin mimat. Nici cateva momente dureroase – un deget taiat, un altul degerat. Nu uitati ca vorbim de un produs marca Judd Apatow. Petrecerea de logodna si repetitiile pentru nunta se transforma intr-un sir de momente de stand up comedy, iar colegii lui Violet de la universitate acopera tot spectrul stereotipurilor culturale. Intr-un moment hilar Violet si sora ei vorbesc cu vocile lui Elmo si Cookie Monster. Sunt bifate comic pana si religiile celor doi – Tom e evreu, Violet catolica – si aproape toate personajele cu exceptia lui si ei apar si dispar cu scopul unic de a permanentiza pigmentul comic.

Cu toate astea doza de prost gust comercial nu devine nicaieri suparatoare. Scenaristii (Jason Segel si Nicholas Stoller)  au suficiente surprize pregatite, dozajul e corect si, cel mai important lucru, personajele principale compenseaza cu substanta lor. Cum stii daca rom-com-ul functioneaza? Simplu: daca te bucuri sa-i vezi pe cei doi impreuna la final. Si The Five-Year Engagement bifeaza. Bonusul vine din chimia dintre Emily Blunt si Jason Segel. Cei doi primesc pe ecran un timp perfect echilibrat si sunt impreuna peste ce te-ai putea astepta. Ea, la a doua comedie romantica consecutiva pe ecranele noastre (prima, Salmon Fishing in the Yemen inca mai ruleaza), are aerul proaspat, prezenta agreabila si un accent britanic care ii da o nota  simpatica necesara genului. El, intr-o pauza dintre sezoanele lui How I Met Your Mother, e cand un urias pus pe ghidusii, cand un criminal in serie cu memoria stearsa.

Pentru: cupluri instabile emotional