Unul dintre cele mai asteptate filme la Cannes in acest an a fost cu siguranta Macbeth, in regiza lui Justin Kurzel, cu Michael Fassbender si Marion Cotillard. Primele recenzii au aparut, iar cei care au reusit sa-l vada au fost placut impresionati de aceasta versiune a celebrei tragedii shakespeariene.
Macbeth, in versiunea regizorului australiana Justin Kurzel, i-a cucerit pe cinefili. Cu scene de lupta desprinse parca din blockbustere hollywoodiene, peisaje demne de Lord of The Rings, interpretari de Oscar si regizat impecabil, Macbeth promite sa fie unul dintre cele mai bune filme ale anului.
Macbeth este unul dintre cei mai cunoscuti eroi din opera lui Shakespeare. Tragic, macinat de durere si paranoie, Macbeth este in acelasi timp fascinant, cat si inspaimantator. Iar actorul Michael Fassbender reuseste sa ofere ambele dimensiuni personajului sau, conform primelor pareri de la Cannes.
Cei de la The Telegraph au scris in recenzia lor "Michael Fassbender s-a nascut pentru acest rol" si au fost atat de impresionati de film incat i-au oferit cinci stele. De la dependentul de sex din "Shame" si pana la stapanul de sclavi din "12 Years A Slave", Michael Fassbender s-a impus ca unul dintre cei mai talentati actori ai acestei epoci. Mai mult, acum, dupa vizionarea de la Cannes a filmului Macbeth, Fassbender este considerat drept unul dintre cei mai buni actori care au jucat un personaj din operele literare ale lui Shakespeare.
Filmul a fost comparat cu versiunile celebre si aclamate ale piesei scotiene, realizate de regizorii Roman Polanski sau Akira Kurosawa.
Nu doar presa britanica a fost cucerita de Macbeth ci si presa americana s-a aratat delectata de filmul lui Justin Kurzel."Macbeth este o adaptare curajoasa, inventiva si violenta, cu doua interpretari principale ce merita premiate. In afara unui accent nu foarte convingator de scotian, Fassbender este perfect in acest rol: creeaza un om militar autoritar, multe substraturi ale personajului, reusind sa surprinda complexitatea eroului sau tulburat, posedat parca de o ambitie demonica. Marion Cotillard face un rol incredibil si este perfecta, ca de obicei" au scris cei de la Hollywood Reporter.
Si cei de la The Guardian au fost impresionati, oferindu-i 4 stele din 5. "Michale Fassbender si Marion Cotillard sunt pefecti in rolurile lui Macbeth si Lady Macbeth, o pereche de actori perfecta, un casting de vis, care radiaza carisma. Ca intotdeauna, Cotillard este capabila sa exprime mai multe emotii si trairi interioare fara sa zica prea multe. In schimba, Fassbender este mai putin bun cand vine vorba de introvertismul eroului sau, dar compenseaza cu virilitatea si puterea sa actoriceasca. Iar intr-una dintre scenele cheie, ne arata de ce este capabil, demonstrand ca este unul dintre actorii de prima mana ai momentului. Exista multa furie si zgomot in aceasta adapatare, insa filmul ramane unul semnificativ".
"Marion Cotillard si Michael Fassbender exceleaza in adapatarea brutala, dar fascinanta a lui Justin Kurzel dupa celebra piesa scotiana. Marion Cotillard este o alegere indrazneata, dar extrem de reusita, care fura atentia, dar nici Fassbender nu e mai prejos. Fassbender isi intruchipeaza eroul, oferindu-i o latura prin care sa arata ca acest om a avut candva un dram de umanitate, si in acelasi timp este un suflet chinuit. Dar pe langa expresiile fizice cu care isi ridica personajul, Fassbender este excelent si vocal, mai ales cand trebuie sa tina monologuri si sa arate latura animalica. Kurzel nu se teme de simbolism, care marcheaza intregul sau film. Si peisajele alese pentru aceasta poveste tragica va vor taia respiratia." au scris cei de la Variety in recenzia lor.
Macbeth urmareste triumful si decadarea unui general scotian, care pune mana pe tron cu ajutorul sotiei sale si care aduce tara intr-un razboi civil. Viata sa este distrusa dupa ce il ucide pe rege pentru a pune mana pe putere si tron. Piesa de teatru a lui William Shakespeare a starnit interesul mai multor regizori de film de-a lungul timpului, inclusiv Roman Polanski, Akira Kurosawa si Orson Welles, cel din urma descriindu-si varianta din 1948 ca "un portret violent al uneia dintre cele mai mari piese de teatru din istorie".
Aceasta este povestea primei nave de transport americane capturate de pirați în ultimele două secole.