marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Madagascar 3: circ si discoteca prin Europa

Alex, Marty, Melman si Gloria nu mai au spontaneitatea si creativitatea de altadata. In schimb Madagascar 3 isi supraincarca senzorial spectatorul si il agita pana la nivelul unui film de actiune. 

Madagascar 3: circ si discoteca prin Europa

 

   Boala sequel-urilor e o afectiune de care Hollywood-ul nu va scapa niciodata. Avide dupa sumele cu multe zerouri incasate, studiourile prefera oricand calea batatorita deja de un succes la box office in dauna unui produs original, nou si proaspat, dar incert ca rezultat financiar. Seria Madagascar, nascuta acum 7 ani – ceea ce ar insemna ca leul Alex e aproape de varsta pensionarii – nu face exceptie. Primele doua filme au sarit ca incasari de un miliard de dolari (asta fara sa punem la socoteala si merchandising-ul), asa ca dupa o pauza de 4 ani de la Escape 2 Africa a venit inevitabil vremea pentru ca gasca nebuna sa dea o tura prin Europa, locul in care producatorii americani isi teleporteaza personajele atunci cand raman in pana de idei. 

   Numele nou din echipa de creatie a lui Madagascar 3 este Noah Baumbach, scenaristul favorit al lui Wes Anderson de la Fantastic Mr. Fox sau The Life Aquatic with Steve Zissou, dar efectul sau proaspat si original se cam lasa asteptat. Madagascar 3 e cel mai putin ofertant film al seriei pentru spectatorii adulti. Umorul personajelor principale este vlaguit. Preocupat cu exploziile, distrugerile, caderile in gol si o agitatie continua, Madagascar 3 uita complet spre exemplu de ipohondria si nevrotismul lui Melman. Poantele referitoare la cat de scumpa e educatia in zilele noastre sau cum arata legislatia muncii in Franta sunt atat de rare, incat spectatorii in cautare de ascutime si vioiciune a dialogurilor pot sa-si ia deja adio de la Madagascar 3.

    Cu mana pe arma 3D producatorii executa foc continuu. Ploua cu stropi de apa, fulgi din perne, bani, baloane, artificii sau acrobatii, totul culmimand cu finalul spectaculos colorat si muzical a la Cirque du Soleil. Intamplator sau nu Paramount (casa de productie a Madagascar-ului) pregateste pentru la iarna un lungmetraj Cirque du Soleil: Worlds Away, tot un 3D produs de James Cameron. 

    Bine ca nu lipsesc pinguinii. Kowalski, Skipper, Rico si Private, personaje secundare cu un succes nebun la public, isi fac treaba in nota obisnuita, dar sunt cumva inghititi intr-un val numeros de aparitii noi – toata pleiada de animale ale Circului Zaragoza (parte din ele cu diverse interese romantice fata de vechea garda din Madagascar) si Chantel DuBois (voce imprumutata de Frances McDermond), personajul negativ portretizand o politista de animale monegasca (pentru americani Monaco=Franta, dar sa nu facem un capat de tara din asta). Toate personajele noi sunt reusite, insa functioneaza strict la nivelul pruncilor. Ca de altfel si tiparul povestii. Similar cu Tom si Jerry sau Wile E. Coyote si Road Runner. Animalele fug, Chantel le ia urma, animalele fug, Chantel le gaseste, animalele scapa, Chantel nu se lasa. Si tot asa. Clasic si functional, hiperdinamic si galagios, dar mult sub ce au livrat filmele anterioare.

   Cu muzica ramasa la locul ei in reteta filmului - DuBois are un moment Je ne regrette rien comic, iar King Julien aranjeaza la final o coregrafie Afro Circus, mesaje cinstite si o neliniste permanenta pe ecran, Madagascar 3 se va descurca de minune in ochii spectatorilor mici. Cei mari raman doar cu amintirile. 

    Verdict: 2½/5, acceptabil 

    Pentru: spectatorii care au renuntat recent la suzeta



Modifică setările cookies