marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Romanii merg mai mult la cinema! Vezi care este cel mai URMARIT FILM de catre romani in 2010!

Numarul de bilete vandute de cinematografele romanesti a crescut cu 23,3% in anul 2010, ajungand la 6,5 milioane, a anuntat luni Observatorul European al Audiovizualului.

Romanii merg mai mult la cinema! Vezi care este cel mai URMARIT FILM de catre romani in 2010!

Filme relationate

Potrivit acestui raport, incasarile din cinematografie au crescut in Romania in anul 2010 cu 29,2% si au totalizat 26,4 milioane de euro. Numarul de bilete vandute in salile de cinematograf din Romania a ajuns in 2010 la 6,5 milioane, in crestere cu 23,3% fata de 2009.


In cadrul Uniunii Europene, gratie tehnologiei 3D, incasarile brute din cinematografie au atins in 2010 un nivel record (6,45 miliarde de euro). Aceasta crestere cu 5% pe anul 2010 a fost insa atribuita cresterii preturilor biletelor, pentru ca "frecventa in salile de cinematograf a scazut cu 1,6%, fiind de 966 milioane de bilete vandute", potrivit cifrelor estimative, publicate in mod traditional de Obervatorul European al Audiovizualului inainte de Festivalul de Film de la Cannes, care va incepe miercuri.


Italia si Franta au inregistrat cresteri considerabile - de 11%, respectiv 5,6% - in ceea ce priveste numarul de bilete vandute.


Productia de lungmetraje din Uniunea Europeana a continuat sa creasca, atingand un nou record de 1.203 filme (inclusiv documentare).


In schimb, cota de piata a filmului european a scazut (25,3%) in salile de cinematograf, unde 68% din totalul filmelor proiectate sunt americane.


Cotele de piata ale filmelor 3D au crescut considerabil in Franta si in Germania, unde ele reprezinta 16% respectiv 17% din totalul intrarilor (numar de spectatori, n.r.). Insa aceste doua tari raman inca departe de Marea Britanie, unde productia 3D atrage 24% din totalul spectatorilor.


Dintre productiile cinematografice din cele 27 de tari din UE, filmele frantuzesti au avut cei mai multi spectatori in Europa (9,4%), in special gratie lungmetrajului "Petits mouchoirs" de Guillaume Canet, care a atras peste 5,4 milioane de spectatori.


Sustinute de rezultatele solide ale pietei lor nationale, filmele italiene ocupa locul al doilea (4,1%), devansandu-le pe cele germane (3,1%).

In 2010, "Avatar", de James Cameron, s-a situat pe primul loc in topul filmelor cu cei mai multi spectatori in cinematografele din Europa, cu circa 43 de milioane de bilete vandute. Filmul a obtinut, in 2010, aproape 2,8 miliarde de dolari in box office-ul mondial, devenind lungmetrajul cu cele mai mari incasari din istoria cinematografiei. In top 5 s-au mai situat, in ordine, "Harry Potter si Talismanele mortii: Partea I/ Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1" (31,2 milioane de bilete), de David Yates, "Povestea jucariilor 3/ Toy Story 3" (27,5 milioane de bilete), de Lee Unkrich, "Alice in tara minunilor/ Alice in Wonderland" (26,7 milioane de bilete), de Tim Burton, si "Inceputul/ Inception" (25,5 milioane de bilete), de Christopher Nolan.

Clasamentul este din nou dominat de superproductiile 3D americane, care ocupa 10 locuri in Top 20 al filmelor care au generat cele mai mari vanzari de bilete in cinematografele europene. In afara de "Harry Potter si Talismanele mortii: Partea I" si "Robin Hood", doua filme cu investitii britanice finantate de studiouri americane, niciun alt film european nu figureaza in acest top.


In Uniunea Europeana, filmele europene fara participare americana care au generat cele mai mari vanzari de bilete sunt, in ordine, "Les petits mouchoirs", de Guillaume Canet, cu 5,4 milioane de spectatori, horrorul 3D german "Resident Evil: Afterlife", cu 5,3 milioane de spectatori, "Benvenuti al Sud" (4,9 milioane de bilete), de Luca Miniero, "Camping 2" (4,09 milioane de bilete), de Fabien Onteniente, si "Heartbreaker/ L'arnacoeur" (4,08 milioane de bilete), de Pascal Chaumeil.

Observatorul European al Audiovizualului, infiintat in 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 36 state membre UE si din Comunitatea Europeana. Observatorul lucreaza in colaborare cu organisme partenere si cu profesionisti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg si functioneaza in cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.


Sursa: Mediafax
 


Ultimele trailere adaugate


Modifică setările cookies