Oscar 2014: campania geniala pe care Samsung a pus-o la cale, ce suma uriasa a platit compania pentru cel mai tare moment de la Oscaruri
9063
0
5 martie 2014 16:40
Ellen DeGeneres a facut record cu poza "selfie" de la Oscar, in care se pozeaza alaturi de unele dintre cele mai mari nume de la Hollywood, de la Angelina Jolie si pana la Jennifer Lawrence. Insa momentul a fost o campanie de promovare strategica, iar acum acea poza este evaluata la 1 miliard de dolari, scriu cei de la Hollywood Reporter.
Maurice Levy, cel care se ocupa de campania de marketing a celor de la Samsung, a declarat pentru Hollywood Reporter ca "selfie-ul" de la Oscar a ajuns acum sa valoreze 1 miliard de dolari, suma evaluata in functie de popularitatea in social media.
Imaginea a facut inconjurul planetei, a picat Twitter-ul pentru 20 de minute in intreaga lume si a devenit una dintre cele mai tari campanii de promovare pentru un brand. Samsung s-a ferit atunci sa declare concret ca momentul a fost o strategie de marketing, insa acum, compania incearca sa se foloseasca puternic de acea imagine. Surse au confirmat ca Samsung, care a fost sponsor la Oscar, a platit 20 de milioane de dolari pentru acel moment.
Maurice Levy, care lucreaza pentru Publicis Groupe, ce are in portofoliu contul Samsung, a evaluat valoarea acelei poze la 1 miliard de dolari. El spune ca aceasta suma colosala se bazeaza pe o popularite in retelele de socializare ce a intrecut toate asteptarile. La o luna de la Premiile Oscar, ramane cea mai redistribuita imagine din istorie pe reteaua Twitter.
37 de milioane de utilizatori au vazut imaginea la nivel global, pe Twitter. Mai mult, dupa aparitia imaginii pe Twitter, 43 de milioane de oameni au deschis televizorul pentru a vedea gala, scriu cei de la Hollywood Reporter. Maurice Levy sustine ca momentul a fost pus la punct de echipa sa de marketing.
Mai mult, Levy si-a insusit meritele si pentru poza selfie cu presedintele Barack Obama, de acum 2 ani, cand a castigat alegerile prezidentiale. "Four more years" era pana acum o luna, cea mai distribuita poza pe Twitter.
"Asta e o idee pe care am implementat-o pentru Samsung. Ambele poze, atat cea de la Oscar, cat si cea cu presedintele Obama, dupa ce a castigat al doilea mandat, au fost puse la cale de echipa noastra. Sunt cele mai faimoase imagini din online" sustine Levy.
Acesta s-a ferit sa ofere mai multe detalii despre cele doua campanii, insa spune ca productiile de televiziune si campaniile de advertising sunt "faux amis" (falsi prieteni). "Producatorii si regizorii au mai multa independenta acum si isi pot alege cum sa isi faca munca. Insa sunt multi care trec de la productii televizate la reclame. E o lista lunga de regizori care au semnat si regie pentru reclame. Insa am stiut sa ne respectam munca si domeniile de lucru. " a declarat Levy.
Aceasta este povestea primei nave de transport americane capturate de pirați în ultimele două secole.