marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Criza Hollywood-ului: marile studiouri de film vor sa reduca bugetele pentru blockbustere, ce productii vor fi afectate

"Vara aceasta a dovedit ca spectacolul si dimensiunea nu sunt de-ajuns." Aceasta declaratie reprezinta esenta problemelor studiourilor cinematografice la momentul actual. Criza si dorinta pentru cat mai multe blockbustere i-a ajuns din urma pe titanii industriei, raporteaza Hollywood Reporter.

Criza Hollywood-ului: marile studiouri de film vor sa reduca bugetele pentru blockbustere, ce productii vor fi afectate

Prea multe incercari de a sparge box office-ul au adus acum scepticismul peste studiourile hollywoodiene. Surse de la Warner Bros afirma ca unul dintre subiectele cele mai discutate in timpul intalnirilor anuale sunt reducerile bugetare. "Toata lumea incearca sa aduca totul cu 20% mai putin," explica producatorul Joe Roth. Cu esecuri precum The Lone Ranger (Disney), RIPD (Universal) si White House Down (Sony), nici nu e de mirare de ce. Trendul deja pare clar: in ceea ce priveste lansarea unor noi francize, studiourile nu vor cheltui prea mult.

 

Desi piata americana de film a inregistrat record - vara lui 2013 a fost cea mai profitabila in SUA, cu o cifra de 4.6 miliarde de dolari - marile studiouri se tem ca in viitor nu vor mai putea strange incasari uriase, in special in SUA si a devenit chiar un obstacol pragul de 200 de milioane de dolari incasari pe teritoriul american, scriu cei de la Hollywood Reporter.

 

 

"Exista un standard Iron Man," explica Roth pentru Hollywood Reporter. "Bugetul initial (pentru primul film) nu a fost nebun-nebun." In ceea ce priveste urmarile, studiourile se vor concentra pe acele filme care merita bugete mai mari si vor reduce fondurile celor care nu merita. Ca exemplu, reporterii ii dau pe cei de la Legendary Entertainment care, desi sunt dedicati filmelor "tentpole" (cu buget mare si care sunt asteptate sa aduca profit masiv), acestia au avut mari probleme cu Pacific Rim al lui Guillermo del Toro. Dupa ce au acoperit 75% din bugetul de 200 de milioane de dolari, cei de la Legendary s-au chinuit sa stranga 200 de milioane incasari domestice. E adevarat insa, ca filmul si-a revenit si a trecut cu 400 de milioane global si acum producatorii iau in considerare un sequel, desi cu un buget mult mai restrans.

In mod asemanator, Paramount se gandesc la un sequel pentru World War Z, dar spera sa coste numai 160 de milioane in comparatie cu cele 250 de milioane ale primului film. Tot cei de la Paramount vor sa cheltuie mai putin pe inca un film Star Trek. Star Trek Into Darkness, care a costat 190 de milioane de dolari, a strans 462 de milioane de dolari global, insa pe piata americana, filmul nu a fost chiar un succes rasunator. Ca rezultat, acestia cauta acum locatii de filmare mai ieftine decat Los Angeles.

 

Cei de la Warner Bros. cauta sa economiseasca si au ales sa filmeze urmatorul film Batman/Superman in Michigan, in loc de multiplele locatii (Chicago, California, Vancouver) alese pentru Man of Steel, film care a costat 225 de milioane de dolari. In cealalta tabara se afla Disney, al carui presedinte Alan Horn a decis sa nu faca nici o schimbare in politica bugetului studiourilor, desi este de acord ca vara grea a acestui an a condus la "introspectie si discutii postpartum". Disney au in fata o pierdere potentiala de 190 de milioane de dolari in urma lui Lone Ranger, dar, spune Horn, "nu spunem ca din cauza unui esec, vom scoate 15 milioane de dolari din bugetul urmatoarelor trei filme. As spune ca analizam, ca si pana acum, fiecare film de la cap la coada."

In ceea ce priveste al cincilea film din franciza Pirates of the Caribbean, pelicula nu a fost inca aprobata. In incercarea de a reduce costurile, Disney i-a angajat pe regizorii Joachim Ronning si Espen Sandberg, care au reusit sa produca filmul Kon-Tiki pentru numai 15 milioane de $ si este sigur ca studiourile vor cauta concesii in contractele cu Johnny Depp si Jerry Bruckheimer. Bruckheimer, a carui putere asupra filmelor sale din cadrul Disney a fost subestimata pana acum (desi Disney si-a dorit sa scurteze Lone Ranger, nu si-au exprimat opinia peste cea a lui), va fi cu siguranta la carma acestei  productii. Oricum, franciza piratilor este printre cele mai bune din lume, strangand mai mult de 1 miliard de dolari din toata lumea cu filmul din 2011.

 

 

 

Acest conglomerat de filme in perioada verii isi spune cuvantul, totusi. "Vara asta ne-a dovedit ca dimensiunea si spectacolul nu sunt de-ajuns," explica Jim Gianopulos de la Fox. "Filmele au nevoie de originalitate si povesti si personaje atragatoare. Simplul tonaj de efecte nu va fi destul." De acord este si Doug Belgrad (Sony), care considera ca lansarea filmelor trebuie gandita strategic. "Sezonul estival incepe acum devreme, in mai, iar publicul cred ca oboseste pana in iulie si august. Asta ne obliga sa ne gandim bine cand ne lansam filmele".


Ultimele trailere adaugate


Modifică setările cookies