Regizorul peliculei "Avatar" si regizorul "Transformers: Dark of the Moon" au cazut de acord ca formatul 3D este o jucarie tentanta pusa la dispozitia creatorilor si ca reprezinta viitorul cinematografiei.
Bay era un clasic, iubea pelicula de 35 mm pana ce Cameron l-a luat pe platouri la "Avatar". Initial a fost sceptic in privinta noii tehnologii, ca mai apoi sa ajunga s-o iubeasca, ba chiar s-o foloseasca agresiv, dupa cum spune Cameron, pentru filmul "Transformers: Dark of the Moon".
Bay a dezvaluit ca a experimentat si neplaceri, dupa prima zi de filmare la Transformers: Dark of the Moon a pierdut tot materialul, deoarece s-a stricat hardul.
Cameron sustine ca vrea sa aduca oamenii inapoi in cinematografe pentru a trai experienta filmului stereoscopic, dar ca unii abuzeaza de aceasta experienta. Multi realizatori adauga efectul 3D in post productie, ca un mixaj de sunet, desi nu este. Si Bay il sustine: "nu totul este potrivit pentru 3D", cei care cred ca un astfel de film este automat o sursa sigura de bani, se insala. Iar spectatorii refuza tridimensionalul din cauza porcariilor care apar pe piata.
James Cameron sustine ca 3D-ul in 2011 este cum erau masinile in 1905. Ca trebuie sa evolueze si sa se construiasca aparatura mai mica si mai usor de folosit. Anul aceasta urmeaza sa apara pe piata de specialitate o camera care cantareste putin peste 2 kilograme si astfel se vor putea filma cadre handheld. Tot el sustine ca zapacirea spectatorului cu 3D-ul este o arta.
De asemenea cinematografele trebuie sa-si imbunatateasca metodele de proiectie sa fie atente la luminozitate si sa nu incerce sa economiseasca bani. Totul trebuie facut la standarde inalte.
Cameron este un optimist! Sustine ca in urmatorii ani vom avea tablete si laptopuri 3D si nu ne vor mai trebui ochelari. Nici pentru televizoare cu mai multe unghiuri de vedere si vor exista camere 3D pentru incepatori. Singura problema este continutul, sunt prea putine idei care pot fi realizate in acest format.
Pentru Transformers: Dark of the Moon, Michael Bay a trimis un operator pe acoperisul unui zgarie nori din Chicago care a trebuit sa se invarta cu peste 200km/ora. Desi a fost o experienta dificila si filmarea a fost grea, spune ca imaginea rezultata este dementiala.