marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

The Internship: cum si-a vandut sufletul Hollywood-ul cu o comedie transformata intr-o reclama de 60 de milioane de $ la Google

Vince Vaughn si Owen Wilson au incercat sa dea lovitura inca o data asa cum o faceau cu ani in urma, in The Wedding Crashers. Insa, The Internship n-a cucerit critcii, nici fanii, iar cei de la The Guardian il numesc o reclama proasta si scumpa, - 60 de milioane de dolari- pentru compania Google. 

The Internship: cum si-a vandut sufletul Hollywood-ul cu o comedie transformata intr-o reclama de 60 de milioane de $ la Google

 

Cu un buget de 60 de milioane de dolari, The Internship s-a vrut a fi un imn pentru companiile de prim rand din lume, insa s-a transformat mai degraba intr-un insucces. Chiar daca a beneficiat de o campanie de promovare intensa si foarte lunga, filmul nu a urcat decat pe pozitia a patra in box-office, fiind depasit de doua productii cu  un thriller slab, The Purge, realizat cu doar 3 milioane de dolari. Incasarile lui The Internship  la nivel global doar 56 de milioane de dolari, adica producatorii nici nu si-au scos banii investiti.

 

 

The Internship a fost caracterizat drept o incercare esuata de reinventare a zilelor de glorie din 2005, ale lui Vince Vaughn si Owen Wilson, din Wedding Crashers, filmul find lipsit de glumele bune de la acea vreme. Cei doi actori interpreteaza rolurile a doi vanzatori de ceasuri care au fost disponibilizati de la iPhone,si care concureaza cu multi tineri pentru un ravnit stagiu de vara de pregatire la Google. Fara sa aiba o tinta concreta, filmul poate reprezenta o fantezie a tatilor care sunt marcati in totalitate de era digitala sau se poate adresa faniilor Google, scriu cei de la The Guardian. Insa rezultatul este doar o reclama de 60 de milioane de dolari la Google si care nici macar nu este in favoarea lor in totalitate.

 

 

 

Nu putini sunt cei care considera ca insuccesul acestui film s-a datorat faptului ca nu a fost stabilita de la inceput o nisa careia se adreseaza si productia nici nu a fost realizata incercand sa respecte cerintele necesare pentru publicul tinta pe care si l-au dorit. Astfel, in loc sa creasca imaginea celor de la Google, The Internship nu a facut decat sa arate o imagine la fel de murdara, cinica si corupta pentru Silicon Valley la fel ca vechiul Texas Oil Patch.

 

 

The Internship este povestea unor doi foarte buni prieteni, care au trecut insa de respectabila varsta de 40 de ani si care, din pacate, si-au pierdut locul de munca. Si daca nu acum, atunci cand sa inveti lucruri noi? Asadar, Billy (Vince Vaughn) si Nick (Owen Wilson) sunt primiti ca stagiari la Google. 

 

 

 

The Internship a primit sprijin si aprobare din partea Google, regizorul Shawn Levy spunand ca mare parte a peliculei a fost filmata chiar in campusul acestora. Cineastul a dezvaluit ca reprezentantii companiei nu i-au spus niciodata cum sa faca filmul si nu i-au dat sugestii. Insa este foarte probabil sa ne asteptam si la o foarte evidenta si deloc mascata plasare de produse cu sigla Google. Timp de 2 ani, o echipa din cadrul Google le-a oferit indicatii si i-au ajutat pe producatori in cel mai mic detaliu pentru prezentarea produselor si a companiei. In film, apar diverse gadget-uri cu aplicatii si functionalitati Google, Googe Maps, Google Ads si telefoane cu sistem de operare Android. 100 de angajati la Google sunt figuranti in filmul lui Levy, iar co-fondatorul Google, Sergey Brin, are doua aparitii cameo. Pentru Google, acest film nu reprezenta o modalitate prin care sa sporeasca vanzarile, ci s-au folsosit de el pentru formarea unei imagini pozitive despre companie. Filmul insista asupra ideii ca Google este o companie prietenoasa si care nu face lucruri "murdare". Tot complexul Google este reprezentat ca un loc magic, unde toti angajatii sunt fericiti si bucurosi ca au sansa sa lucreze in cadrul uneia dintre celei mai mari companii din lume. 

 

 

 

Cei de la Google au declarat ca sunt foarte multumiti de film: "The Internship ofera un portret corect asupra a ceea ce inseamna cultura Google." a spus Kyle Ewing, cel care se ocupa de departamentul de stagiari in cadrul celebrei companii. Ideea filmului, cum ca doi angajati trecuti de prima tinerete se pot angaja cu succes la Google si pot invinge sutele de tineri dornici sa faca parte din aceasta lume, nu este sustinuta si de cateva evenimente reale care au sifonat imaginea Google in ultima vreme, mai scriu cei de la The Guardian. In urma cu ceva timp, un fost angajat a dat in judecata Google pentru discriminare si a publicat cateva emailuri primite din partea sefilor in care era descris ca un "batranel prost". Barbatul avea 50 de ani si a declarat in intentia de proces ca motivul pentru care a fi fost dat afara era legat de varsta: era considerat prea batran si afecta imaginea Google. Nu este prima data cand fosti angajati se plang de modul in care au fost tratati: alte persoane sustin ca erau ademeniti cu tot felul de promisiuni si beneficii, dar ca in realitate nu faceau decat sa munceasca si 16 ore pe zi. 

 

The Internship nu este primul film care pune in mod evident intr-o lumina favorabila o companie sau un brand. La fel s-a intamplat cu si The Bunny House, cu Anna Faris, in care era prezentat celebrul Playboy Mansion al lui Hugh Hefner. Cei de la The Guardian noteaza ca astfel de proiecte cinematografice sunt un alt fel de "prostitutie" si ca aceste filme care distorsioneaza realitatea sunt periculoase pentru tinerii care inca viseaza la un job in cadrul unei companii gigante cum e Google.

 

The Internship poate fi vazut si in cinematografele din Romania.

 


Galerie foto

Ultimele trailere adaugate


Modifică setările cookies