Sa nu uitam ca inainte de toate filmul este o afacere menita sa distreze oamenii. Si cum orice afacere presupune investitii si castiguri, iata ce branduri de masini apar in franciza Transformers!
Ca si in celelalte filme din franciza in Transformers: Dark of the Moon are loc o batalie intergalactica intre doua grupari de roboti care ameninta omenirea. Dar in film apar o multime de masini: Chevrolet Camaro, Italia Ferrari 458 si Mercedes-Benz E-Class sedan si toate devin Autobots pentru baietii buni cand vine vorba de lupta.
Impreuna cu filmele Cars si The Fast and The Furious, seria Transformers ofera o atentie aparte masinilor. Dar daca in Cars cei de la Pixar nu au plasare de produse, Transformers are! Si este o afacere pe cinste.
Chevy detinut de General Motors apare in Transformers de multa vreme, avand masinile prezente in toate filmele din serie (inclusiv un Chevy Volt in al doilea, inainte ca masina sa fie lansata). Chiar si cu sosirea brandurilor Ferrari si Mercedes, Chevy ocupa cea mai mare durata pe ecran.
Felul in care apare fiecare companie vorbeste despre stilul fiecarui brand.
Chevy a avut o campanie agresiva, inclusiv o reclama la Super Bowl cu un Camaro galben care se transforma intr-un Autobot. Compania spune ca asocierea cu filmul a avut un impact pozitiv in ceea ce priveste incasarile, crescand cu 10% vanzarea Chevy Camaro de culoare galbena, sustine purtatorul de cuvant David Caldwell.
De obicei, masinile galbene reprezinta mai putin de 5% din vanzari, dar clientii au cumparat 80.000 anult trecut, fata de 60.000 cu un an in urma.
Daca esti pe sosea si vezi un Camaro galben vei spune ca este masina din film, sustine Adam Stone, consultant in plasare de produse. De asemenea crede ca va ramane pentru totdeauna masina din Transformers.
Mercedes si Ferrari nu au facut publica asocierea si nici nu discuta despre aranjamentele cu realizatorii filmului. Branduri de lux ofera produsele in filme, dar intr-un mod subtil.
In principiu prezenta masinilor intr-un film este o campanie comerciala si nu o plata directa in schimbul aparitiei. Si totusi, expertii sustin ca producatorii de masini cheltuiesc cel putin 10 milioane de dolari pentru a-si face o astfel de campanie de marketing. Caldwell refuza sa discute detaliile financiare la campania Chevy.
Cele trei companii au ceva in comun: masinile lor nu-s folosite de eroii negativi. Producatorii de masini nu vor sa cheltuie banii pentru a fi portretizati ca modalitate de transport a criminalilor, traficantilor de droguri sau sa devina roboti rai. Ei vor sa fie in rolul de eroi.
In aprilie regizorul Michael Bay a dezvaluit pe pagina sa de internet ca Mercedes nu le permite sa intransforme masina intr-un Decepticon rau. In loc, un Mercedes E-Class sedan va fi un Autobot numit Que. In film mai apare si inaripatul Mercedes SLS AMG, dar nu e transformat. In schimb, o super masina argintie este alegerea pentru personajul interpretat de Rosie Juntington-Whiteley. Intre timp un Ferrari 458 Italia se transforma intr-un robot numit Dino.
Eroii negativi care se transforma in Decepticon sunt no name-uri, dar nu a fost confirmata aceasta informatie.
Pixar a rezolvat altfel situatia eroului negativ in Cars 2. In timp ce masinile sunt evocative de la cunoscutul Aston Martin, in cazul raufacatorilor, Pixar a stilizat masini dupa branduri defuncte, ridiculizand modelele: Amc Gremlin si Amc Pacer.
Sursa: hollywoodreporter.com/