marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Michael Fassbender despre iconicul rol al lui Edward Rochester din ecranizarea romanului Jane Eyre

Romanul scris în 1847 prinde viață sub bagheta regizorului japonezo-american Cary Joji Fukunaga, în care Fassbender face pereche cu Mia Wasikowska.

Michael Fassbender despre iconicul rol al lui Edward Rochester din ecranizarea romanului Jane Eyre
De când s-a făcut remarcat printre fanii filmelor independente cu interpretarea din „Hunger”, de Steve McQueen, Michael Fassbender a lucrat cu o echipă de vis de regizori: Quentin Tarantino („Inglourious Basterds”), Steven Soderbergh („Haywire”), David Cronenberg („A Dangerous Method”), Andrea Arnold („Fish Tank”) și cu Matthew Vaughn („ X-Men: First Class”). Dar pentru „Jane Eyre”, Fassbender a făcut echipă cu regizorul Cary Fukunaga, în vârstă de 33 de ani, al cărui singur film anterior, „Sin Nombre”, a fost remarcabil, dar nu chiar o carieră care să vorbească de la sine, precum cea a lui Cronenberg sau Tarantino.
 
Nu numai atât, dar Fassbender a abordat rolul eroului romantic temperamental și imperios Edward Fairfax Rochester, enigmaticul interes amoros jucat în nenumăratele adaptări ale lui Jane Eyre de personaje precum Orson Welles, George C. Scott și William Hurt. Dar, împreună cu colega de rol Mia Wasikowska în rolul lui Jane, Fassbender și Fukunaga au reușit ceva de neconceput - o adaptare a lui „Jane Eyre” care face ca povestea să se simtă din nou proaspătă și vitală. 


 

„Mama și sora mea, care sunt mari fane ale cărții de când eram adolescent. Am citit și eu „Jane Eyre” cu vreo șaptee ani înainte să fac filmul și nu degeaba este un clasic, pentru că personajele sunt atât de fantastice, atât de complexe și atât de detaliate. Este o poveste veche de când lumea. Acea bătălie pentru dragoste și lupta care continuă până când Rochester poate în cele din urmă... ei bine, amândoi sfârșesc prin a se vindeca unul pe celălalt. Amândoi sunt un fel de animale rănite, iar împreună își pot găsi pacea”, crede Michael Fassbender despre una dintre cele mai cunoscute povești de dragoste din istorie, imaginată de autoarea Charlotte Bronte în 1847.
 
Dar cum și-a construit el însuși personajul? „Trebuie să lucrezi mult la limbaj, pentru că limbajul este muzica piesei. Cheia este să încerci să găsești ritmurile potrivite pentru asta. Uneori, cu cât linia este mai dramatică, cu atât mai plat o vei cânta, dar nu întotdeauna. Când mă uitam la Orson Welles, el spunea "Jane, Jaaaaaane" și toate aceste fețe nebunești. Elementul gotic al personajului este că el este un erou byronian. El înglobează idealismul, distrugerea, inteligența, trecutul dubios, pasiunea și curajul”, spune Fassbender într-un interviu pentru cinemablend.com.
 
„Cred că în cazul lui Rochester, pentru mine a fost vorba de a încerca să aflu ce se întâmplă în fiecare scenă. A fost atât de ușor să spun: «Oh, o să fac un moody peste asta». Dar de ce a spus asta? De unde a apărut replica asta? Se gândea la Jamaica sau la ce se va întâmpla cu Jane? Nu este evident, asta vreau să spun. Nu vrei să te bazezi pe trucuri. El este atât de ciudat și vrei să găsești cât mai bine această ciudățenie.”


 

Filmul a primit o nominalizare la Oscar la categoria Cele mai bune costume.
 
„Jane Eyre“ (2011) este difuzat la Pro Cinema duminică seara de la ora 20:30 și, în reluare, de la ora 01:00.

Ultimele trailere adaugate

Cele mai citite

O nouă seară Agatha Christie, cu al său genial detectiv, Hercule Poirot - Moarte pe Nil

După un scenariu de Michael Gree și bazat pe romanul omonim din 1937 al celebrei scriitoare de romane polițiste, este o continuare a filmului Crimă în Orient Express (2017), a fost produs de Branagh, Ridley Scott, Judy Hofflund și Kevin J. Walsh.

Citeste mai mult ►

Modifică setările cookies