marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Steve Jobs si lumea animata Pixar

Toata lumea il stie pe Steve Jobs drept parintele Apple. Totusi nu toata lumea cunoaste povestea sa de succes in lumea cinematografiei animate. Punctam impreuna cele mai importante momente si vedem ce ne-ar putea rezerva viitorul.

 

De la Graphic Group la Pixar

In 1985 divizia computerizata a LucasFilm era pe punctul destramarii. George Lucas nu credea cu adevarat in viitorul filmelor animate, iar problemele financiare ii dadeau tarcoale.  Asa ca oferta de 5 milioane de dolari a fost suficienta pentru a-l transforma pe Steve Jobs in proprietar. Cu alte 5 milioane de dolari investiti, tot din propriul sau buzunar, Steve Jobs pornea la drum in aventura lumii animate.

 

 

Primele hituri

Dupa o perioada dificila, in care Jobs a fost aproape sa vanda Pixar-ul, in 1995 a venit si primul succes fulminant.  Toy Story – primul lungmetraj animat al studioului – devine cel mai bine vandut film al anului in cinematografe (peste 330 de milioane de dolari). Colaborarea cu Disney e prelungita. Pixar e listata la bursa, iar in 2003 apare Finding Nemo: al 4-lea cel mai bine vandut film de animatie din istorie.

 

 

Afacerea Disney-Pixar

In 2006 mamutul Disney cumpara Pixar pentru suma de… 7.4 miliarde de dolari! Jobs primeste actiuni Disney si devine persoana fizica cu cea mai mare greutate in companie, detine 7.3% din Disney si un scaun in consiliul de administratie. Pixar continua animatiile de succes.  WALL-E, Up si Toy Story 3 – acesta din urma reusind sa depaseasca bariera de 1 miliard de dolari obtinuti din incasarile in cinematografe. 

 

 

Jobs la Disney 

Jobs a reusit sa-l convinga pe Robert Iger, CEO-ul Disney, sa rascumpere 335 de magazine din Statele Unite vandute anterior, iar oamenii care se ocupa de magazinele Apple, au regandit spatiile Disney si le-au redecorat. Tot intr-un business conex, Jobs a convins consiliul de administratie sa nu sublicentieze brandul Disney pentru o serie de vase de croaziera, ci sa investeasca intr-o afacere 100% Disney pe aceasta zona.  Implicarea sa in industria divertismentului depeseste granitele filmului.

 

 

Viitorul… nu suna la fel de bine

Odata cu disparitia sa,  John Lasseter - guru creativ al animatiei de la Pixar -  va pierde un aliat important in lupta cu birocratia celor de la Disney. Cu atat mai mult cu cat sequel-ul la Cars – prezent in cinematografe vara aceasta – a avut incasari mai mici decat asteptarile in conditiile unui buget mai mult decat generos, 200 de milioane de dolari. 


Modifică setările cookies